אחרי ההתרסקות בארה"ב: חיל האוויר מקרקע 11 מטוסי F-35

שבועיים אחרי שבטקסס התרסק מטוס מסוג F-35, הודיעו בחיל האוויר כי הוחלט לקרקע 11 מטוסי "אדיר" לשם "בדיקה ייעודית", וזאת "בהמשך להמלצת המינהלת האמריקאית לייצור מטוסים אלה"

זמן צפייה: 00:17

אחרי שמטוס F-35 התרסק בארצות הברית לפני כשבועיים בטקסס, הודיעו היום (ראשון) בחיל האוויר כי "כחלק מהלקחים הוחלט בהמשך להמלצת המינהלת האמריקאית לייצור מטוסים אלו (JPO) על קרקוע של 11 מטוסים ממערך ה׳אדיר׳".

עוד נאמר כי "מהממצאים והמידע שהועבר נמצא כי המטוסים הללו נדרשים בבדיקה יעודית על מנת לפסול אפשרות של תקלה חוזרת במערך הישראלי. חיל האוויר ינתח את ממצאי חקירת האירוע וימליץ על אופן החזרת המטוסים באופן בטוח לטיסה".

לפני כעשרה ימים מטוס F-35 התרסק בבסיס מילואים בטקסס בזמן טיסת אימון, והטייס נאלץ להשתמש בכסא המפלט על מנת להציל את חייו. מפקד המשטרה המקומית כריס קוק אמר לאחר המקרה: "כשהגענו למקום, היינו מרוצים שלא ראינו כמות גדולה של עשן, ליבנו ותקוותינו היו עם הטייס".

מהחברה שפיתחה את המטוס, לוקהיד מרטין, נמסר: "אנחנו מכירים את אירוע התרסקות המטוס, ומבינים השטייס נפלט בהצלחה. הבטיחות היא בראש סדר העדיפויות שלנו, ואנו נפעל על פי פרוטוקול החקירה המתאים".