בן גביר דרש: להשתמש בגופות מחבלים ערבים ישראלים במו"מ

במהלך ויכוח סוער בישיבת הקבינט, השר לביטחון לאומי דרש להשתמש בגופות המחבלים הישראלים כחלק מהמשא ומתן לעסקת חטופים, שר האוצר אמר: "לגרור אותם על עגלה - כמו בתנ"ך". מנגד, גלנט זעם והשיב: "מוותר על סמכויותיי". נתניהו סיכם: "קובעים שלא משחררים גופות של מחבלים"

זמן צפייה: 02:13

עימות חריג התרחש אתמול בקבינט, בנושא שימוש בגופות מחבלים ישראלים כקלף במגעים לעסקת חטופים מול חמאס. הערב (שני) התפרסמו במהדורה המרכזית פרטים חדשים מהדיון.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "הסמכות של שר הביטחון היא לאשר החזרת גופות מחבלים. עלתה סוגיה של גופות מחבלים ישראליים, החלטתי להחזיק את הגופה של וואליד דקה ולשחרר חמש גופות של מחבלים אחרים. אלא שהשר בן גביר החליט שהוא מתעלם ממני ונתן הוראה למשטרה לא לקיים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השיב: "זו מדינה דמוקרטית. אני חושב שלשחרר גופות של מחבלים ישראלים זו הפקרות. זה גם פוגע לנו באפשרות לשחרר אותם תמורת חטופים או גופות של חטופים. לא מבין מה הבהלה לרוץ ולשחרר, צריך להחזיק את הגופות".

בן גביר, נתניהו, סמוטריץ'
בן גביר, נתניהו, סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, נעם ריבקין-פנטון / פלאש 90

שר המשפטים יריב לוין הוסיף: "לא מבין מה פתאום יש זכות לשחרר גופות? איפה זה נקבע? אסור לשחרר שום גופה של ערבי ישראלי". השר אלי כהן המשיך: "לא צריך לשחרר גופות של ערבים ישראליים. נקודה". שרת התחבורה מירי רגב: "לא מבינה איך יש לנו חטופים וחטופות ואנחנו נשחרר להם. בוא נחכה לעיסקה".

אז אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי "צריך לשים את הגופות בעגלה ולגרור אותן במרכז העיר כמו שהיו עושים בתנ"ך למען יראו ויראו". ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך באותו הקו: "אין מנוס - לא צריך לשחרר עכשיו גופות מחבלים ישראלים".

גלנט השיב בזעם  לשרים: "אז אני מוותר על הסמכות שלי לקבל החלטות - תחליטו מה שאתם רוצים". היועמ"שית גלי בהרב-מיארה ענתה לו כי  "אתה לא יכול לוותר על הסמכויות שלך". בן גביר התערב: "גם לסמוטריץ' סמכות לקחת כספים מהרש"פ ובקבינט מחייבים אותו. ותמיד אתם אומרים שזה החלטת הרוב, אז פתאום אין רוב?". נתניהו סיכם: "קובעים שלא משחררים גופות של ערבים ישראלים עד להחלטה אחרת".