מתנחלים יידו אבנים וניסו לדרוס קצין: "מעשה פסול, פורעי חוק"

כמה מתנחלים חשודים שיידו אבנים לעבר קצין בגולני בצומת הגז הסמוכה לחווארה וניסו לדרוס אותו. הוא ירה לעבר גלגלי מכוניתם - והם נמלטו. אין נפגעים. במקרים אחרים יידו מתנחלים אבנים לעבר פלסטינים ותקפו קצין שניסה להרחיק אותם. בצה"ל גינו: "נמצה את הדין עם העוברים על החוק". שר הביטחון גלנט: "מעשה חמור, לא תהיה סובלנות"

כוחות הביטחון בחווארה
כוחות הביטחון בחווארה | צילום: דובר צה"ל

אלימות המתנחלים נמשכת: כמה צעירים שנסעו ברכב בצומת הגז הסמוכה לחווארה יידו הערב (שני) אבנים לעבר קצין מסיירת גולני, האיצו לעברו וניסו לדרוס אותו. הקצין ירה לעבר גלגלי המכונית של המתנחלים - והם נמלטו מהמקום. אין נפגעים באירוע.

בצה"ל פרסמו הודעת גינוי לאירועי האלימות החמורים: "אתמול התקבל דיווח על שני אזרחים ישראלים שיידו אבנים לעבר רכב פלסטיני סמוך ליישוב רימונים שבמרחב חטיבת בנימין. מפקד החטיבה המרחבית שחלף בסמוך לנקודה ניגש על מנת להרחיק את מיידי האבנים. החשודים תקפו מילולית את הקצין והדפו אותו, כוח מג"ב עצר את השניים והם הועברו להמשך טיפול משטרתי". גם שר הביטחון יואב גלנט גינה: "לא תהיה סבלנות כלפי פורעי חוק".

"בנוסף, מספר אזרחים ישראלים יידו אבנים מוקדם יותר הערב לעבר כוחות צה"ל במרחב צומת הגז שבחטיבת שומרון. אזרח ישראלי ניסה לדרוס קצין צה"ל ששהה בנקודה. הכוח הגיב בירי לעבר גלגלי הרכב, והרכב נמלט. צה"ל מגנה כל גילוי אלימות שהיא, בוודאי כנגד חיילים וכוחות הביטחון. צה"ל מגבה את מפקד החטיבה ולוחמיו אשר עושים לילות כימים לבטחונם של אזרחי ישראל ותושבי יהודה ושומרון. צה"ל ימשיך לפעול לשמירה על הביטחון, החוק והסדר ביהודה ושומרון ופועל בשיתוף פעולה, יחד עם גורמי האכיפה, על מנת למצות את הדין עם העוברים על החוק".

האירועים הערב מגיעים אחרי פיגוע נוסף שבו נרצח צעיר בן 27, אזרח אמריקני, מירי של מחבלים בצומת בית הערבה שבכביש 90 ואחרי שאתמול נרצחו האחים יגל והלל יניב, תושבי הר ברכה, בפיגוע ירי בחווארה.

נד פרייס, דובר משרד החוץ האמריקני, אמר: "ארה"ב מודאגת מאוד מהאלימות בישראל והגדה המערבית. אנחנו מגנים את הרצח של שני האחים ואת הרצח של האזרח האמריקני היום. אנו מביעים את תנחומינו למשפחות הקורבנות. אנו גם מגנים את האלימות כלפי הפלסטינים וההתפרעויות בחווארה

"אנו מצפים ממשלת ישראל לקחת אחריות מלאה ותעמיד לדין את האחראים למעשה ותשלם פיצוי על הנזקים. יש לרדוף אחרי צדק באותה דרך בכל מקרי האלימות כדי למנוע מכך לקרות שוב ולמצוא את האשמים. יש צורך בשיתוף פעולה של שני הצדדים כדי למנוע אלימות נוספת ולהפחית את המתיחות בגדה. אנחנו קוראים לשני הצדדים לעשות פעולות שירגיעו את הרוחות. לישראלים ולפלסטינים יש זכות לחיות בצורה שווה ובטוחה".

Jjvjrm
התפרעויות מתנחלים בחווארה | צילום: רויטרס

אמש נכנסו מאות מתנחלים לחווארה כשהם רעולי פנים, והתפרעו במקום. לפי הפלסטינים, יותר מ-100 כלי רכב הוצתו, 35 בתים נשרפו כליל ו-40 בתים שניזוקו גם כן מהצתות. פלסטיני נהרג ואחר נפצע קשה מיידוי אבנים. עוד שניים נפצעו באורח בינוני ו-30 באורח קל. ממשרד הבריאות של הרשות הפלסטינית נמסר: "פלסטיני בן 37, ששמו סאמח חמדאללה מחמוד אקטש, מת מפצעיו לאחר שנורה בבטנו בעקבות תקיפה של כוחות צה"ל ומתנחלים כנגדו בכפר זעתרה, דרומית לשכם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הפיגוע ועל ההתפרעויות בחווארה: "קרה היום אסון נורא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת יניב, שאיבדה שניים מבניה היקרים, השם יקום דמם. צה"ל וכוחות הביטחון כרגע נמצאים במרדף אחר הרוצח. אנחנו נמצא אותו, אנחנו נלכוד אותו ואנחנו נבוא איתו חשבון".

עוד הוסיף נתניהו: "אני מבקש גם כשהדם חם והרוחות לוהטות - לא לקחת את החוק לידיים. אני מבקש לתת לצה"ל ולכוחות הביטחון לעשות את עבודתם, ואני מזכיר לכם שבשבועות האחרונים הם חיסלו עשרות מחבלים, ומנעו עשרות פיגועים. תנו לצה"ל להשלים את המרדף, אל תיקחו את החוק לידיים, וביחד ננצח את הטרור".