אלכסנדר שנרצח בפיגוע בכרמיאל הובא למנוחות: "עכשיו אתה גיבור"

13 חללים בשבוע אחד: אלפי הגיעו לבית העלמין בנהריה וליוו בדרכו האחרונה את סמל אלכסנדר יקימינסקי, שנרצח שלשום בפיגוע הדקירה בכרמיאל. אימו ספדה לו: "כולם אהבו אותך, כל המחנכים, כל המורים, ועכשיו אתה גיבור, אבל אני לא רוצה אותך גיבור - אני רוצה אותך בבית"

זמן צפייה: 02:39

אלפים הגיעו היום (שישי) לבית העלמין בנהריה וליוו בדרכו האחרונה את סמל אלכסנדר יקימינסקי, שנרצח שלשום בפיגוע הדקירה בכרמיאל. אימו, אולגה, ספדה לו: "כולם אהבו אותך, כל המחנכים, כל המורים, ועכשיו אתה גיבור, אבל אני לא רוצה אותך גיבור - אני רוצה אותך בבית".

"יש לי שני ילדים", הוסיפה האם בדמעות מעל קבר בנה, "אחד מלאך, פה בארץ, והשני כבר בשמיים".

סמל אלכסנדר יקימינסקי
סמל אלכסנדר יקימינסקי | צילום: דובר צה"ל

שלשום סיפרה אימו של סמל יקימינסקי: "היה אמור לצאת מחר הביתה אחרי שבועיים, חיכינו לו. כל החברים קראו לו סשה, הוא ילד מקסים, אין כאלה, אהבו אותו מגיל הכי קטן. לא עשה אף פעם בעיות.הוא התגייס באוגוסט האחרון, בהתחלה היה לו קשה בצבא, אבל בהמשך השתלב היטב ואהב את האנשים סביבו".

"אתמול בערב קיבלתי ממנו הודעה כי 'יש להם טיפול לאוטו בכרמיאל', ואז שלחתי לו הודעה מה שלומך, התקשרתי - והוא לא ענה", הוסיפה אימו. "לאחר מספר רגעים, קיבלתי הודעה שהוא נקלט במיון ורצתי לשם. הוא היה בן אדם טוב, מקסים, אהבו אותו הרבה אנשים, היו לו הרבה חברים, אני אוהבת אותו. לא הייתי רגועה, תמיד היה לי חשש לביטחונו".

זירת הדקירה בקניון חוצות בכרמיאל
זירת הפיגוע בקניון חוצות בכרמיאל | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

סמל אלכסנדר יקימינסקי, בן 19 מנהריה, נהג משא כבד בגדוד 71, נהרג היום (רביעי) בפיגוע הדקירה בכרמיאל. עוד פצוע אושפז במצב קשה בבית החולים לגליל בנהריה. המחבל, ערבי-ישראלי שהיה חמוש בסכין, דקר כמה אנשים בקומה השנייה של הקניון - ונוטרל על-ידי אנשי ביטחון, בהם סמל יקימינסקי. בני משפחתו של המחבל נעצרו על-ידי כוחות המשטרה בסמוך לקניון, ביניהם אימו, אחיו ואחותו - שאף עובדת בחנות בקניון.

כוחות משטרה רבים של המחוז הצפוני הגיעו לזירה, החלו באיסוף ממצאים בזירת הפיגוע, ביצוע פעולות לזיהוי המחבל ופעולות נוספות לשלילת הימצאות סייענים. לפי החשד, המחבל הוא ערבי-ישראלי, תושב הכפר נחף הסמוך לכרמיאל. בני משפחתו של המחבל נעצרו על-ידי כוחות המשטרה בסמוך לקניון, ביניהם אימו, אחיו ואחותו - שאף עובדת בחנות בקניון.

סמ"ר אייל מימרן, רס"ן (מיל') איתי גלאה
סמ"ר אייל מימרן, רס"ן (מיל') איתי גלאה | צילום: דובר צה"ל

13 חללי צה"ל נפלו בשבוע האחרון, ושמו של האחרון שבהם הותר אמש לפרסום: סמל ראשון אייל מימרן, בן 20 מנס ציונה, לוחם בגדוד 101 של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. מוקדם יותר אתמול הותר לפרסום שמו של רב-סרן במיל' איתי גלאה, בן 38 מרמת גן, סגן מפקד פלוגה ביחידה 8679, עוצבת יפתח, אשר נפל כתוצאה מפגיעת רקטה בצפון.

סרן רואי מילר (מימין) וסרן איליי אלישע לוגסי
סרן רואי מילר (מימין) וסרן איליי אלישע לוגסי | צילום: דובר צה"ל

אתמול בבוקר הותר לפרסום שמו של סרן רואי מילר, בן 21 מהרצליה, מפקד מחלקה בגדוד רותם בחטיבת של גבעתי, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. שלשום הותר לפרסום כי סרן איליי אלישע לוגסי, בן 21 מקריית שמונה, מפקד צוות בגדוד 75, עוצבת 'סער מגולן', נפל בשכונת ש'גאעייה שבצפון הרצועה, עקב פגיעת טיל נ"ט