מסע הלווייתו של הנרצח בפיגוע הגיע להר המנוחות: "נקטפת מאיתנו ביד אכזרית"

מאות הגיעו כדי לחלוק כבוד אחרון ליהודה, שנרצ בפיגוע סמוך לחומש. מסע הלוויה החל בישיבה בה למד בחומש והסתיים בירושלים. אחיו תקף את ראש הממשלה: "הריסות חומש הן כתם שחור למדינת ישראל"

זמן צפייה: 00:16

מאות אנשים ליוו היום (שישי) את יהודה דימנטמן ז"ל, שנרצח אמש בפיגוע בשומרון, במסע הלוייתו מישיבת חומש בה למד להר המנוחות בירושלים. דימנטמן בן ה-25, התגורר בשבי שומרון והותיר אחריו אישה ותינוק בן פחות משנה. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ספד לו וקרא: "נקטפת מאיתנו ביד אכזרית וזדונית".

"יהודה האהוב, איש אמיץ בתוך ים סוער, נושא הדגל. אדם יקר, עם חיוך תמידי של אהבת ישראל טהורה, תלמיד חכם אמיתי. אידאליסט. אתמול בלילה קטף האוייב הברברי את נשמתך והותיר את כולנו כואבים, המומים". דגן תקף את הממשלה וקרא: "ממשלת ישראל - האחריות עליכם. אתם אחראים לבטחון כל אזרחי המדינה - אלה שבחרו בכם ואלה שלא. יהודה נרצח רק כי הוא יהודי".

Whatsapp Image 2021 12 17 At 0
יהודה דימנטמן ז''ל

אחיו של יהודה, שלומי דימנטמן, תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט: "אני קורא לראש הממשלה - חזור בתשובה, חזור למה שאתה אמרת, לא לפני הרבה זמן, חדש את הישוב בחומש. ההריסות כאן הן כתם שחור למדינת ישראל, הערבים מסביב צוהלים ושמחים לראות איך אנחנו מושפלים. בג"צ ועוד אנשים משונאי ישראל עוזרים להם במאבק הזה, אנא הרם קרן ישראל עמך, הקב"ה שדמו של יהודה לא יהיה לחינם. אנחנו דורשים ואנחנו נהיה כאן ואנחנו נסכן את נפשנו, ומדינת ישראל תדאגו שאנחנו כאן נחיה לבטח ולשלווה, ארצנו היא ולא ניתן אותה לאחר".

Whatsapp Image 2021 12 17 At 1
יהודה דימנטמן ז''ל עם בנו | צילום: באדיבות המשפחה

הרב אלישמע כהן ראש ישיבת חומש, בה למד יהודה, קרא לחיזוק התושבים במקום: "חומש תישאר לנצח. חומש תתחזק. החותמת שהשאיר בישיבה כאן יהודה תישאר לנצח. נצמח יחד, נתפתח יחד. ויתקיים בנו הכתוב - כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכפר אדמתו עמו".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2112171103' autoplay='0' credit='' desc='ההתאספות במסע ההלוויה' poster='' kid='1_qy1qkcdf' duration='35']

בתוך כך, צה"ל חסם את הכניסה למאחז חומש, שבו אירע הפיגוע וממנו היה אמור לצאת מסע ההלוויה. היישוב חומש פונה בתוכנית ההתנתקות בשנת 2005 ומאז הוקמה שם הישיבה בה למד יהודה ושאר תלמידי הישיבה שנפגעו בפיגוע.