הרמטכ"ל: "עזה מכותרת; רוב חיל האוויר ערוך לזירות אחרות"

ביום ה-27 למלחמה אמר הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי כי "לוחמי צה"ל פועלים בימים האחרונים בעיר עזה ומכתרים אותה ממספר כיוונים, מעמיקים את הכניסה וגם את ההישגים. למלחמה הזו מחיר כואב וקשה". לדבריו, "חיל האוויר פועל בעוצמה רבה ברצועת עזה. אך אל תטעו – אנחנו מפעילים פחות ממחצית מכוחו". גלנט: "ערוכים להגיע ולפרק את כל המנהרות ברצועה, בסוף זה יגיע"

זמן צפייה: 06:40

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי אמר היום (חמישי), ביום ה-27 למלחמה, כי "לוחמי צה"ל פועלים בימים האחרונים בעיר עזה ומכתרים אותה ממספר כיוונים, מעמיקים את הכניסה וגם את ההישגים. למלחמה הזו מחיר כואב וקשה; זהו חלק בלתי נפרד מהבטחת ביטחוננו כאן. איבדנו מטובי בנינו בלחימה, אנחנו מחבקים אלינו את משפחותיהם ועם הרוח והזיכרון שלהם ננצח".

"חיל האוויר פועל בעוצמה רבה ברצועת עזה", הדגיש הרמטכ"ל, "אך אל תטעו – אנחנו מפעילים פחות ממחצית מכוחו. רובו ערוך ומוכן, עם פצצות על הכנפיים ואנשים שמוכנים לזנק בכל רגע בעוצמה גדולה לזירות אחרות עת שיידרש נוביל את הלחימה לאור המטרה, כשבליבנו העורף הישראלי המחזק אותנו מבית, ולא נשכח לרגע עבור מה אנחנו נלחמים: ילד רוכב על אופניים בקיבוץ, זוג בחופתו בדרך לעוד בית ישראלי, הורינו, הסבים והסבתות, בוני הארץ הזו, הנותנים בנו אמונם, בעודנו נלחמים למענם. למעננו. נילחם לשם כך ועבור החיים כעם חופשי בארצנו. צבא העם, מגיע מהעם, ומשימתו להבטיח את המשך קיומו ושגשוגו כאן במדינה שלנו".

הרמטכ"ל שיגר מסר למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, לקראת נאומו של האחרון מחר: "חזיבאללה בחר להיכנס למערכה. המדיניות שלנו היא שמי שמגיע לגבול לבנון ייפגע. לא ממליץ לאף אחד מהאויבים שלנו להצטרף לתוך הלחימה. המערכה רחבה יותר מישראל חמאס. יש גם דברים גלובליים. השותפות עם ארה"ב חשובה, ישראל תעשה את שלה. יש עוד יעדים שלא נחשוף". בנוגע לסוגיית הכנסת הדלק: "אנחנו בודקים הכול, נדאג שדלק שיועבר בפיקוח ולא יגיע למי שלא צריך". מלשכת נתניהו נמסר: "ראש הממשלה לא אישר הכנסת דלק".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2302111856' autoplay='0' credit='אלעד מלכה, משרד הביטחון' desc='דברי גלנט ללוחמי יהל"ם' poster='' kid='1_labfavvn' duration='141']

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום למפקדת יחידת "יהל"ם" - היחידה ההנדסית למשימות מיוחדות. שר הביטחון קיים הערכת מצב בה עמד על הפעולות הנעשות להשמדת תשתיות התת-קרקע של ארגון הטרור חמאס: "ראיתי את מה שהיחידה עשתה עד עכשיו, קודם כל בלחימה ב-7 באוקטובר, כשהרבה מאד כוחות בסדיר ובמילואים הגיעו, הסתערו, הרגו מחבלים ופעלו כלוחמים ביבשה. אני מסתכל על היכולות הייחודיות של חיל ההנדסה, יש לנו פתרונות יחודיים כדי להגיע אל כל המנהרות ולפרק אותן מתחת לפני הקרקע, אנחנו ערוכים לבצע את זה. אתם תהיו ראש החץ בכל הנקודות החשובות ביותר, בכוחות, ביחידות, בחטיבות. נגיע לכל המקומות ואז למחבלים תהיינה שתי אפשרויות - או למות במנהרה או לצאת למעלה. ושם, או למות מאש כוחותינו או להיכנע ללא תנאי, אין אפשרות שלישית, זה האפשרויות היחידות וככה פועלים".

עוד אמר גלנט: "זו מלחמה שאנחנו הולכים להשמיד בה את חמאס, לנצח עד שמגיעים לכל מקום, מפרקים את היכולות, מפוצצים את מה שצריך, משמידים מנהרות, הכול תוך כדי אבטחה מתאימה, שמירה על ביטחון כוחותינו, הפעלת אש מסיבית ובהמשך כל מה שצריך מבחינת הפעולה הקרקעית. אני לא בטוח שיש הרבה צבאות בעולם שיש להם את היכולת הזאת. תתאמנו, תתארגנו, תכינו את הציוד כמו שצריך, בסוף זה יגיע. הכוחות בתוך הרצועה נלחמים בכל היחידות, בכל המערכים, יש שם קרבות לא קלים אבל היתרון שלנו הוא יתרון מובהק, בכל מקום המחבלים פוגשים קודם כל את האש של חיל האוויר וארטילריה, אחרי זה את הפגזים של הטנקים, את הכפות של -D9 ובהמשך גם מגיעים לקרבות מגע, בעניין הזה יש לנו יתרון גדול. בסופו של דבר נכניע את חמאס".

[brightcove_iframe video_id='news-part-232111832' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תקיפת צה"ל בלבנון' poster='' kid='1_frftxinn' duration='0']

בתוך כך, במשרד הביטחון נערכים לחודש השני ללחימה: עד כה הובאו לישראל יותר מ-3,000 טונות של ציוד לחימה ברכבת אווירית וימית של 100 מטוסי מטען וב-5 אוניות. כמו כן, משרד הביטחון ביצע רכש "כחול לבן" מהתעשיות הישראליות בהיקף של כ-10 מיליארד שקלים.

אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון קיים עד כה 394 הלוויות צבאיות ונערך לקיים את אזכרות ה-30 החל מיום שני, 6 בנובמבר 2023, ב-146 בתי העלמין שבהם הובאו חללים לקבורה. אגף השיקום הכיר עד כה ב-712 נכי צה"ל שנפצעו במלחמה, כש-88% קיבלו את ההכרה ביום הגשת הבקשה. בנוסף, ברשות החירום הלאומית במשרד הביטחון נערכים לשהות גם בחודש השני של יותר מ-125,000 תושבים ב-359 אתרי קליטה (בתי מלון ובתי הארחה).

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, מסר: "משימת העל של משרד הביטחון היא לאפשר אורך נשימה ורציפות תפקודית לצה"ל ולכוחות הביטחון לניצחון במערכה מתמשכת רב-זירתית, ולתמוך במאמץ המלחמתי בעורף האזרחי. כל עובדות ועובדי משרד הביטחון מגויסים לעבודה מסביב לשעון. לצה"ל ולמערכת הביטחון יש את כל היכולות והאמצעים לניצחון במלחמה".