הרמטכ"ל: "יש לנו אחריות רבה ל-7 באוקטובר"

לקראת יום הזיכרון, ראשי מערכת הביטחון השתתפו בטקס שנערך בהר הרצל, בו הונחו דגלי הלאום על קבריהם של חללי מערכות ישראל. רא"ל הלוי אמר בנאומו: "יש לנו אחריות רבה לתוצאות המתקפה הקשות, ויחד אנו שותפים לתיקון". ראש המוסד ברנע: "נרדוף את אלו שפגעו בנו עד האחרון שבהם"

זמן צפייה: 07:46

ראשי מערכת הביטחון נאמו היום (רביעי) בטקס הצדעה לחללי מערכות ישראל, בו הונחו דגלי הלאום על קבריהם בהר הרצל שבירושלים. בפתח הטקס, הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, לקח פעם נוספת אחריות על חלקו במחדל 7 באוקטובר, ואמר: "שבעה חודשים חלפו מאז עמדנו כולנו מול מתקפה נפשעת וחסרת תקדים בתולדות המאבק על זכותו של העם היהודי לחיות ולשגשג בארץ אבותיו. אחריות רבה יש לנו לביטחון המדינה, אחריות רבה יש לנו באירוע הזה על תוצאותיו הכואבות. בעל כורחנו ניצבנו יחד מול תוצאות המתקפה הקשות, ויחד אנו שותפים מאז לתיקון".

עוד הוסיף: "לפני שעה קלה פקדתי את קבריהם של חללי המלחמה. המלחמה עודנה מתנהלת, וטרם הוסר הלוט מעל רבים מאירועי הגבורה שהתרחשו ביממות הראשונות שלה. בתחנת המשטרה בשדרות לחמו ב-7 באוקטובר שוטרים, לוחמי צה"ל, מג"ב, שב"כ וימ"מ יחדיו. חלקם זינקו מחופשות וחברו יחד. כעת, אנו, ראשי הארגונים, עומדים בניהול המלחמה זה לצד זה: בלחימה באויב, במאמצים להשבת חטופים ולאיתור נעדרים ובהחזרת המפונים לבתיהם".

הרמטכ"ל הרצי הלוי
הרמטכ"ל בטקס ההצדעה | צילום: דובר צה"ל
סגן תומר ברנון, מצטיין הנשיא ליום העצמאות ה-76, מעל קברו של מפקדו, סא"ל תומר גרינברג
סגן תומר ברנון, מצטיין הנשיא ליום העצמאות ה-76, מעל קברו של מפקדו, סא"ל תומר גרינברג | צילום: דובר צה"ל

ראש המוסד דדי ברנע אמר בפתח נאומו: "אזעקת צבע אדום ב-7 באוקטובר הפרידה בין העולם של האתמול לבין העולם שמבטיח את עתידנו כאן לעד בזכות יקירכם שנפלו". בהמשך הוסיף: "דעו לכם שנרדוף את אויבנו, אלו שפגעו בנו, עד האחרון שבהם בכל מקום ובכל עת, בתחבולות ובמסירות כדי לקיים את יעודנו - להבטיח את נצח ישראל".

קברי הנופלים בהר הרצל
קברי הנופלים בהר הרצל | צילום: דובר צה"ל

ראש שירות הביטחון הכללי רונן בר, שהשתתף גם הוא בטקס, אמר: "בקיר השמות של עם ישראל ושל השירות נוספו שמות רבים. זה לא זמן לדיבורים זה זמן למעשים. אנחנו נחבק את המשפחות השכולות של עם ישראל ושל השירות. נעשה הכל על מנת להיות ראויים להם".