פיגוע בשומרון: גבר כבן 30 נרצח מירי מרכב חולף, מצוד אחר המחבלים

גבר כבן 30 נפצע קשה מירי מרכב חולף סמוך ליישוב חרמש שבצפון השומרון. הוא טופל על-ידי כוחות מד"א בזירה ולאחר מכן פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה - אך שם נקבע מותו. כוחות צה"ל ושב"כ פתחו במצוד אחר המחבלים. שר הביטחון גלנט יקיים הערכת מצב

זמן צפייה: 21:52

גבר כבן 30 נפצע בצהריים (שלישי) באורח קשה בפיגוע ירי סמוך ליישוב חרמש שבצפון השומרון, בין העיירות הפלסטיניות יעבד וקפין. הוא טופל על-ידי כוחות מד"א בזירה ולאחר מכן פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה - שם נקבע מותו.

לפי דיווחים פלסטיניים, כוחות הביטחון מתמקדים במחנה פליטים סמוך לטול כרם במצוד אחר שני מחבלים, שככל הנראה לא קשורים לארגון מסוים ופעלו עצמאית. לפי הפלסטינים, החולייה שקיבלה אחריות על הפיגוע שייכת לגדודי חללי אל-אקצא.

מצה"ל נמסר כי "אזרח ישראלי שנפצע מירי הגיע לפני לכניסה ליישוב חרמש. האזרח קיבל טיפול רפואי ראשוני במקום ופונה לבית חולים. כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבלים ופרסו חסמים במרחב". בעקבות הפיגוע, שר הביטחון יואב גלנט יקיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון.

Whatsapp Image 2023 05 30 At 1
רכב הפצוע בחרמש | צילום: מועצה אזורית שומרון
Whatsapp Image 2023 05 30 At 1
אמבולנס בחרמש

ממד"א נמסר: "בשעה 11:39 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון, על פצוע בסמוך לחרמש. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לגבר עם פצע ירי בהכרה. מסוק הוזנק לאירוע".

חובש רפואת חירום במד"א יאיר חיים קורמן סיפר:  "ראינו את הפצוע שוכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפצעי ירי בגופו בסמוך לכניסה לישוב. יחד עם כוח רפואה צבאי הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים כשהוא במצב קשה".

Whatsapp Image 2023 05 30 At 1
רכב הפצוע בחרמש | צילום: מועצה אזורית שומרון
זירת הפיגוע ליד חרמש
זירת הפיגוע ליד חרמש | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי הפיגוע אירע לאחר ש"המחסום ביטחוני הוסר מסיבות של לחצים בינלאומיים על ממשלת ישראל. הפיגועים האלו היו יכולים להימנע. זאת מציאות שבה המחסומים הביטחוניים לא קיימים והמחבל יכול ללכת חופשי ולחזור חופשי, וחמש דקות אחרי שהוא ירה לשתות קפה בבית שלו בכפר, זה עולה לנו בדם. אני דורש מהממשלה לצאת למבצע צבאי; לאסוף את הנשק ולסגור כבר את המחסומים הביטחוניים. אנחנו משלמים בדם".