מתקפת הנגד הישראלית באיראן מתעכבת; ביידן: "זה יקרה"

שבועיים וחצי אחרי מתקפת הטילים האיראנית, ותקיפה ישראלית עדיין לא יצאה לפועל. נשיא ארה"ב אמר כי "זה יקרה", וכך אומרים גם בישראל. גורמים מדיניים בכירים וגורמים ביטחוניים בכירים אומרים כי לחיסול סינוואר אין השפעה על ההחלטה לתקוף ברפובליקה האיסלאמית

זמן צפייה: 01:27

שבועיים וחצי אחרי מתקפת הטילים האיראנית על ישראל, ותקיפה ישראלית עדיין לא יצאה לפועל. נשיא ארצות ג'ו ביידן אמר הערב (שישי) כי "זה יקרה", וגם בישראל אומרים כי זה יקרה - עוד לפני הבחירות בארצות הברית. יממה אחרי האישור על חיסול יחיא סינוואר, גורמים מדיניים בכירים וגורמים ביטחוניים בכירים אומרים כי לא תהיה לחיסול השפעה על ההחלטה לתקוף באיראן.

היום ערך ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון עם ראשי מערכת הביטחון בנושא התקיפה באיראן, תחת ההבנה כי יש לעשות את זה בתיאום עם האמריקנים. מזכיר המדינה אנתוני בלינקן יגיע לישראל בתחילת השבוע הבא, מבחינתו כדי לקדם עסקת חטופים, אך ההנחה היא כי יתבצעו גם תיאום לקראת תקיפה באיראן. ההערכה היא כי התקיפה תכוון למתקנים צבאיים איראניים, וכי תהיה תגובה נוספת מאיראן.

יירוטים בשמי אשקלון
יירוטים בשמי אשקלון במהלך המתקפה האיראנית | צילום: רויטרס

אתמול דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית הרוסית "TASS" כי סגן שר החוץ סרגיי ריאבקוב הזהיר את ישראל מפני תקיפת מתקני הגרעין באיראן. מוקדם יותר השבוע דווח בוושינגטון פוסט האמריקני מפי שני גורמים המעורים בפרטים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לממשל ביידן שישראל לא תתקוף את מתקני הגרעין והנפט באיראן. לפי הדיווח, נתניהו אמר שהוא "מוכן לפגוע במתקני צבא איראניים", במסגרת תגובה מוגבלת יותר שתמנע הסלמה אזורית ומלחמה בקנה מידה מלא מול הרפובליקה האיסלאמית.