כשהמצוד נמשך: צעירים משועפאט גילחו ראשם כדי להידמות למחבל

סרטונים שהועלו לרשתות החברתיות כגון טיקטוק מראים צעירים ממחנה הפליטים שועפאט כשהם מגלחים את ראשם כדי להידמות לעודאי תמימי, המחבל שהרג את סמלת נועה לזר בפיגוע, נמלט - ואחריו עדיין מתנהל מצוד נרחב

זמן צפייה: 04:15

צעירים במחנה הפליטים שועפאט העלו היום (שבת) סרטונים לרשתות החברתיות, כגון טיקטוק, שבהם הם נראים כשהם מגלחים את ראשם, ככל הנראה כדי להידמות לעודאי תמימי, המחבל משכם שביצע את הפיגוע שבה נהרגה סמלת נועה לזר, שנמלט לאחר המעשה ואחריו עדיין מתנהל מצוד.

הפיגוע התרחש לפני כשבוע. מהחקירה עולה כי המחבל עלה לטרמפ עם הנהג ועם צעירים נוספים ואמר להם שהוא רוצה להגיע למודיעין. זהותו התבררה במהרה למערכת הביטחון. עודאי תמימי, תושב מחנה הפליטים שועפאט. הוריו נחקרו, ובבוקר שלמחרת הסגיר את עצמו אחיו קאסם. פרט לו ולנהג הרכב שהסיע את תמימי נעצרו עוד לפחות שלושה חשודים במעורבות בפיגוע, תושבי בית חנינא, שועפאט וענאתא, כולם בשנות ה-20 לחייהם.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210151704' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: צעירים משועפאט מגלחים את ראשם' poster='' kid='1_c9v79267' duration='']

תמימי לא משתייך לאחד מארגוני הטרור, ובמערכת הביטחון מעריכים כי הוא פעל על דעת עצמו. הצעירים שהיו עמו ברכב מכחישים שידעו על תוכניותיו. הרמטכ"ל אביב כוכבי סייר באזור הפיגוע וקיים תחקיר משותף עם בכירי המשטרה. בין השאר הוגבלה יציאת כלי רכב ממחנה הפליטים שועפאט כדי למנוע ממנו להימלט לשטחי הרשות הפלסטינית.

903290955
עודאי תמימי, המחבל החשוד בביצוע הפיגוע במחסום שועפאט

המחבל הגיע יום קודם לכן למחסום ברכב טויוטה לבן. הוא רץ לעבר קבוצת אנשי ביטחון, חלקם אזרחים וחלקם חיילים, ופתח באש. אחרי הירי הוא רץ בחזרה, רגלית, לעבר מחנה הפליטים. סמל נועה לזר בת ה-18, לוחמת בגדוד המעברים "ארז" של המשטרה הצבאית, נפצעת באורח אנוש ומתה כעבור זמן קצר מפצעיה.

סמל נועה לזר
סמל נועה לזר

מאבטח אזרחי כבן 30 נפצע באורח קשה בראשו ופונה לבית החולים הדסה עין כרם. בתחקיר ראשוני שנערך במקום מתברר כי ללוחמים ולמאבטחים במחסום לקחו רגעים אחדים להגיב ובזמן הזה המחבל מצליח להימלט. הרכב שאיתו הגיע תמימי נמלט לכיוון הכפר ענאתא ומאוחר יותר הנהג הסגיר את עצמו.

גורמים בכירים במערכת הביטחון ביקרו בחריפות את התנהלות לוחמי מעבר הגבול בפיגוע הקטלני. במערכת הביטחון אמרו: "לצערנו, אין חתירה למגע באירוע, אף אחד מהחיילים לא מגיב בירי חזרה, והמחבל מצליח להגיע ללוחמים לכדי טווח אפס".

בתוך כך, אחרי אחרי לחץ שהפעילה ישראל, טיקטוק חסמה היום את החשבון של כנופיית הטרור "גוב האריות". בצה"ל מבינים כי הבעיה העיקרית בהסלמה של השבועות האחרונים היא הכנופייה הפועלת משכם, והכוונה היא לרכז מאמץ בשבועות הקרובים כדי לחסל את התופעה.

כמו כן, כוחות הביטחון מגבירים את הכוננות לקראת חג הסוכות, וממשיכים לתגבר את כל אזור עוטף ירושלים וירושלים, מחשש שהמחבל שביצע את הפיגוע במחסום שועפאט יעשה פיגוע נוסף. פיגוע הירי בבית אל אמש, בו נפצע באורח קל צעיר בן 25 מאש שנפתחה לעברו כשישב בחצר ביתו ביישוב, הגביר את המתח בשטחי יהודה ושומרון, והבוקר לכדו לוחמי צה"ל ושב"כ את המחבל השני שביצע את הירי.

קייס שגעאיה, המחבל שחוסל בבית אל
קייס שגעאיה, המחבל שחוסל בבית אל

המחבל השני מבית אל שנעצר, מחמד עודה
המחבל השני מבית אל שנעצר, מחמד עודה

המחבל הראשון שביצע את פיגוע הירי אמש בבית אל, תושב הכפר דיר-ג'ריר כבן 23 בשם קייס שגעאיה, נורה ונוטרל על ידי כוח צנחנים בפעילות יזומה במרחב. שגעאיה הוא פעיל חמאס וכלוא לשעבר על רקע מעורבותו בטרור. כוחות צה"ל סרקו במרחב אחר חשודים נוספים, ואיתרו מספר תרמילים בסמוך למחבל שנוטרל. הבוקר, כאמור, נלכד מחבל נוסף, יחד עם שני סייענים נוספים.

החשוד, מחמד עודה, כבן 19, נעצר בכפר דיר-ג'ריר שבחטיבה המרחבית בנימין, ובביתו נמצאו אמצעי לחימה, מדים וחומרי תעמולה. עודה ופעילים נוספים החשודים כמי שסייעו לו נעצרו והועברו לחקירת כוחות הבטחון.