בסמוך לכנסת, כדי "לרצוח יהודים רבים": הפיגוע שתיכננו תומכי דאעש

כתב אישום הוגש נגד שני מחבלים בני 19 ו-20 ממזרח ירושלים, אשר הזדהו עם ארגון הטרור. מהחקירה עלה כי השניים נשבעו אמונים לדאעש, ושהם רכשו חומרים כימיים להכנת מטענים שישמשו אותם בפיגוע במשכן הכנסת. עוד נמסר, כי רק לפני שבוע וחצי הוגשו כתבי אישום נגד שני מחבלים תומכי הארגון המתגוררים בעיר

המדינה האסלאמית
בקבוקי מי חמצן, המשמשים להכנת פצצות מימן, ודגל של חמאס | צילום: דוברות המשטרה

הפרקליטות הגישה היום (שני) כתב אישום כנגד שני מחבלים המזדהים עם ארגון הטרור המדינה האסלאמית ("דאעש") ממזרח ירושלים, אשר תכננו לבצע פיגוע נגד אזרחים וכוחות הביטחון בסמוך לכנסת.

מדוברות המשטרה נמסר, כי החקירה החלה בחודש שעבר. המחבלים, מוסטפא עבד אל נבי ואחמד נתשה, תושבי מזרח ירושלים כבני 19-20, נשבעו אמונים לארגון הטרור, רכשו חומרים כימיים להכנת המטענים ותכננו להכין אמצעי חבלה לביצוע פיגועים שיכוונו כלפי אזרחים וכוחות הביטחון באזור ירושלים - וזאת במסגרת התחזקותם הדתית וחשיפתם ל. המשטרה ושב"כ חשפו את כוונותיהם, ועצרו אותם בטרם הוציאו לפועל את הפיגועים.

בנוסף, בתום החיפוש שנערך בביתם נתפסו חומרים כימיים שונים שעפ"י החשד יועדו להכנת המטענים - כגון מי חמצן, המשמשים להכנת פצצות מימן, כגון אלו שרצחו 52 אנשים בפיגוע הטרור בלונדון ב-2005. כמו כן, נמצאו במקום דגלי דאעש וחמאס, מחברת עם פירוט אופן הכנת חומרי נפץ וממצאים נוספים.

מחבלי דאעש
"הכנת הכמות הנדרשת לפיצוץ מטרה": מחברת שנמצאה בביתו של אחד המחבלים | צילום: דוברות המשטרה

כמו כן, על פי כתב האישום, השניים נהגו לצפות על בסיס יומי ובאופן שיטתי ומתמשך בסרטוני דאע"ש הכוללים הטפות דתיות, עריפות ראשים והוצאות להורג מסוגים שונים. במהלך חודש נובמבר האחרון, החליט מוסטפא לבצע פיגוע טרור בדרך של פיצוץ משאית תופת מלאה במיכלי גז בסמוך לכנסת ישראל במטרה לגרום לרציחתם של יהודים רבים ולגרום לנזק רב.

לשם קידום תכניתו, החל מוסטפא להעמיק וללמוד על חומרי נפץ, ובין היתר כתב מסמך מידע ונוסחאות על מהירות החומר בזמן פיצוץ וכמות החומר הנפץ הדרושה ביחס למיקום הנחת המטען לשם יעילות מרבית של הפיצוץ.

על פי כתב האישום, פנה מוסטפא לאחמד וביקש ממנו שיעזור לו להשיג כלים וחומרים נוספים לטובת ייצור מטען נפץ והציע לו להשתתף עמו בפיגוע ואחמד נענה לכך. במהלך מעצרם של השניים השליך מוסטפא קבצים והוראות שבהם החזיק לעבר הרצפה. בשל מעצרם של השניים תכנית הפיגוע לא הושלמה. כמו כן, במהלך חודש אוקטובר האחרון תלה אחמד דגלים של ארגון החמאס בשכונת ראס אל-עמוד, בה מתגוררים השניים.

משכן הכנסת בירושלים
משכן הכנסת בירושלים | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ממשטרת ישראל נמסר: "רק לפני שבוע וחצי, הוגשו כתבי אישום נגד שני מחבלים נוספים תומכי דאעש, שתכננו אף הם לבצע פיגועי טרור באמצעות מטענים. בשנה החולפת סיכלה המשטרה בהכוונת שב"כ עשרות פיגועים וכוונות פיגועים באזור ירושלים".