דיווח: 4 מטוסי קרב ישראליים השמידו מחסן טילים איראני בסוריה

ברויטרס דווח כי בתקיפה שיוחסה לישראל ביום חמישי באזור מסיאף שבמערב המדינה הושמד מחסן טילים של משמרות המהפכה: "ארבעה טילי שיוט ו-16 פצצות שוגרו. מחסן הטילים הושמד". באותו יום דווח כי התקיפה פגעה במשלוח נשק שיועד לחיזבאללה

אזור התקיפה בסוריה

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בסוף השבוע כי בתקיפה שיוחסה שלשום לישראל בסוריה הושמד מחסן טילים של משמרות המהפכה של איראן באזור מסיאף שבמערב המדינה.  עוד נאמר כי "ארבעה מטוסי קרב שיגרו ארבעה טילי שיוט ו-16 פצצות. במתקפה הושמד מחסן הטילים האיראני".

ביום חמישי דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה SANA כי מערכות ההגנה האוויריות הגיבו ל"מטרות עוינות" בשמי העיר מסייאף שבמערב סוריה. ערוץ אל-ערביה הסעודי דיווח כי התקיפה המיוחסת לישראל בטרטוס פגעה במשלוח נשק שיועד לחיזבאללה וכי התקיפות במסיאף כוונו נגד המרכז למחקרים מדעיים באזור. לפי דיווחים בסוריה, שני אזרחים נפצעו.

אזור התקיפה בסוריה
אזור התקיפה בסוריה

סוכנות הידיעות הסורית ציטטה מקור צבאי סורי שאמר: "אמצעי ההגנה אווירית שלנו פעלו היום בסביבות השעה 19:15 כנגד תוקפנות אווירית ישראלית מכיוון הים דרום מערבית למחוז טרטוס. רוב הטילים יורטו. הטילים נורו לעבר הערים חמאה וטרטוס והתוקפנות גרמה לפציעת שני אזרחים, לנזקים ברכוש ולשריפות בחלק ממקומות התקיפה".

יום קודם לכן, כשהסכם הגרעין ממש על סף חתימה, ארצות הברית דיווחה כי היא תקפה בסוריה תשתיות של מיליציות נאמנות לאיראן. לפי הודעת צבא ארה"ב, הותקפו מתקנים של משמרות המהפכה בדיר א-זור. בצבא ארצות הברית מסבירים כי התקיפות האלו מגנות מפני מתקפה של קבוצות איראניות על כוחות אמריקנים. לדברי בכיר ישראלי, ישראל עודכנה מראש על התקיפה.

התקיפות בסוריה
התקיפות בסוריה

שר החוץ האיראני גינה את התקיפה בסוריה והכחיש שהמטרות היו קשורות לאיראן. כמו כן, בכל הנוגע לחשש הישראלי מפני הויתורים האמריקנים בהסכם - יועץ הבטחון הלאומי האמריקני ג'ון קירבי אומר: "אנחנו מבינים את הדאגה הישראלית - אבל מאמינים שאנחנו בדרך הנכונה".

בתחילת השבוע גורמים רשמיים באיראן דיווחו כי בכיר רם-דרג במשמרות המהפכה, אבו אל-פדל עליג'אני, ששימש כיועץ צבאי בצבא סוריה נהרג באותו יוום בעיר חלב שבמדינה. "עליג'אני נהרג בסוריה במהלך משימת ייעוץ", דווח ברשת "מהר ניוז" והוסיפו כי עליג'אני היה במקור מהעיר איסהפאן שבאיראן.