בכיר איראני מאיים אחרי התקיפה: "ישראל יודעת היטב שתהיה תגובה"

לאחר הפיצוץ שאירע אמש במחסן תחמושת של משרד ההגנה של הרפובליקה האיסאלמית באיספהאן, בכיר איראני מגיב היום לרשת אל ג'זירה ואומר: "התקיפה לא הייתה מוצלחת והדיבורים של הישראלים - ניסיון לכסות על הכישלון". במקביל בקרמלין גינו את התקיפה

תיעוד הפיצוץ באספהאן
תיעוד הפיצוץ באספהאן | צילום: רויטרס

לאחר הפיצוץ שאירע אמש במחסן תחמושת של משרד ההגנה של איראן באיספהאן, בכיר איראני הגיב היום (שני) לרשת אל ג'זירה ואמר: "ישראל יודעת היטב שהיא תזכה לתגובה, וזה מה שקרה בעבר, הרחק מהמהומה וההצהרות". בקרמלין הודיעו כי הם מגנים את התקיפה.

"התקיפה באיספהאן לא הייתה מוצלחת והדיבורים של המקורות הישראלים הם לא יותר מתעמולה וניסיון לכסות על הכישלון", אמר הבכיר האיראני. עוד אמר הבכיר כי "הראיות הראשוניות מצביעות על מעורבות ישראלית במתקפה באיספהאן ויש להמשיך בחקירה". הבכיר הוסיף כי הנתונים מצביעים על כך שהרחפנים שוגרו מתוך איראן וממקום סמוך לאזור המותקף.

תיעוד הפיצוץ באספהאן
תיעוד הפיצוץ באספהאן | צילום: רויטרס

במקביל, בסוריה מדווחים כי מפקד במשמרות המהפכה של איראן ושני מלוויו נהרגו הבוקר בתקיפה של המכונית בה נסעו בשעה שביקרו במקום בו הותקפה אמש שיירת משאיות הנשק האיראנית סמוך למעבר הגבול בין עיראק לסוריה. כתב רשת " אוריינט" דיווח כי התקיפה התבצעה בשעה שהמפקד האיראני הגיע למקום יחד עם שני מלוויו ברכב פיק אפ. כמו כן, על פי הדיווח , למקום הגיעו פעילים של המליציות האיראניות והם גם פינו את המטות שלהם באזור.

העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" פרסם אמש כי הפיצוץ המסתורי באיראן בוצע על ידי ארצות הברית וישראל. גורם רשמי בארצות הברית המעורב בפרשה, אמר לעיתון כי ישראל וארצות הברית עומדות מאחורי התקיפה באיספאהן. התקיפה בוצעה על ידי מטוס ללא טייס באופן חשאי. מוקדם יותר פורסם בעיתון הסעודי "אל-ערבייה" כי התקיפה הייתה של חיל האוויר האמריקני ושל "מדינה נוספת" - כך לפי גורמים אמריקנים שדיברו עם העיתון.

תיעוד הפיצוץ באספהאן
תיעוד נוסף מהפיצוץ באספהאן | צילום: רויטרס

הפיצוץ אירע במהלך הלילה באיספהאן. הגורם האמריקני המצוטט ב"אל ערבייה" הוסיף כי יעד התקיפה, בעיר איספהאן, היה מחסן של טילים בליסטיים, שנועד להעביר מסר לאיראן כי ייצור של טילים בליסטיים אינו מתקבל. במקביל, בעיתון "ג'רוזלם פוסט" ציטטו גורמי מודיעין מערביים שטענו כי התקיפה הייתה מוצלחת - בניגוד לפרסומים באיראן.

נזכיר כי בסוריה ובעיראק דיווחו הלילה כי ישראל תקפה שיירה של 25 משאיות אמל"ח ששייכות לארגון הטרור חיזבאללה, וחצו את הגבול מעיראק לסוריה. ברשת אל-ערביה מדווחים על שבעה הרוגים בהתקפה.

על פי הדיווחים, כלי הטיס התוקפים ביצעו ירי אזהרה על מנת לאפשר לנהגי המשאיות להימלט מהמקום, טרם תקפו אותן. רשת אל-ערביה טוענת כי מעבר אל-קאים בין גבול סוריה לעיראק נשלט באופן מעשי על ידי מיליציות איראניות.