עימותים במזרח י-ם: 9 נעצרו; אבו מאזן: "לא נקבל את המצב"

ברקע המהומות והפרות הסדר הקשות שאירעו במהלך הלילה בבירה, כוחות מג"ב פשטו על בתיהם של החשודים לפנות בוקר. יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס בנאומו בקזחסטן להידרדרות הביטחונית ואמר כי "לא נהיה מוכנים לקבל את המשך המצב הקיים ולא נהיה היחידים המחוייבים להסכמים"

זמן צפייה: 00:39

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס הבוקר (חמישי) במהלך נאומו בקזחסטן להידרדרות הביטחונית ואמר: "לא נהיה מוכנים לקבל את המשך המצב הקיים ולא נהיה היחידים המחוייבים להסכמים עם ישראל. אנו נשקול מחדש את כל ההסכמים עימה".

עוד הוסיף אבו מאזן: "נדרוש מישראל התנצלות, הכרה ופיצוי על מעשי הטבח שביצעה כנגד בני העם הפלסטיני בשנת 1948 ולאחר מכן". בעקבות המהומות במזרח ירושלים: ראש הממשלה לפיד יקיים ב-15:00 הערכת מצב ביטחונית בקריה.

הפרות סדר במזרח ירושלים
הפרות סדר במזרח ירושלים | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, מהומות והפרות סדר קשות התרחשו הלילה במספר גדול של שכונות במזרח ירושלים: בבית חנינא, סמוך לפסגת זאב, נרגם באבנים רכב של משפחה יהודית, שבו נסעו שלושה ילדים, המשפחה הצליחה להיחלץ. גם במספר מקרים נוספים דווח על השלכת אבנים על עבר כלי רכב. כמו כן, במוקדים רבים ברחבי מזרח ירושלים נורו לאורך שעות הלילה זיקוקים ברחובות ואל עבר בתי מגורים, וכמו כן, הוצתו פחים והושלכו בקבוקי תבערה.שני קציני משטרה נפצעו קל, ככל הנראה מהשלכת מטען צינור.

הלוחמים ויחידת המסתערבים של מג"ב ירושלים על בתיהם של 9 חשודים במעורבות בהתפרעויות האלימות. החשודים נעצרו והועברו לחקירה במשטרת ישראל. בסילוואן, חשוד יידה בקבוקי תבערה לעבר הכוחות ולעבר ניידת , הלוחמים הגיבו בירי, לא זוהו פגיעות ולא היו נפגעים.

בנוסף, גם בקבר יוסף שבשכם נפתחה אש הלילה אל עבר המתפללים שהגיעו למקום. לא היו נפגעים ולא נגרם כל נזק.המתפללים היהודים, נזכיר, הגיעו למקום באישור, כשהם מלווים בכוחות אבטחה כבדים של צה"ל.

מעצר אחד החשודים לפנות בוקר
מעצר אחד החשודים לפנות בוקר | צילום: דוברות המשטרה

כמו כן, מוקדם יותר אמש, פתחו חמושים בירי אל עבר כוחות הביטחון סמוך למעבר הגבול בקלנדיה. גם באירוע הזה לא היו נפגעים בקרב כוחות משמר הגבול, המאיישים את העמדה במקום. הכוחות פתחו בסריקות באיזור הירי - אך היורים לא נתפסו. בתוך כך, הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ל עצרו בלילה שני צעירים מבני משפחת תמימי - משפחתו של מבצע הפיגוע במחסום שועפאט שבו נהרגה נועה לזר ז"ל.