"נקמה על החטיפה": 3 חיילים מואשמים בהשלכת מטען לבית פלסטיני

התביעה הצבאית הגישה כתבי אישום נגד שניים מהחיילים שהשליכו מטען חבלה מאולתר בכפר אל-פורדיס, לעברו גם יידו אבנים כמה ימים קודם לכן, כנקמה על חטיפת גופתו של טירן פרו שנהרג בג'נין. השניים מואשמים בייצור נשק, חבלה בכוונה מחמירה, היזק בזדון והדחה בחקירה. כתב אישום נגד החייל השלישי יוגש בימים הקרובים

טירן פרו

התביעה הצבאית הגישה היום (חמישי) כתבי אישום נגד שני חיילים דרוזים, שהשליכו מטען חבלה מאולתר על בית פלסטיני בכפר אל-פורדיס הסמוך לבית לחם, וזאת כנקמה על חטיפת גופתו של הצעיר הדרוזי טירן פרו בג'נין לפני מספר שבועות. לחיילים יוחסו עבירות של ייצור נשק, חבלה בכוונה מחמירה, היזק בזדון והדחה בחקירה. בימים הקרובים יוגש כתב אישום שלישי בעניין חייל יהודי נוסף שסייע להם.

השלושה נאשמים בייצור של מטען מאולתר וזריקה שלו לבית, כמו גם באירוע של יידוי אבנים לאותו בית כמה ימים קודם לכן. התביעה הצבאית ביקשה להשאיר את החיילים במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים, ומעצרת הוארך בהסכמת ההגנה עד ל-19 בינואר, אז צפוי להתקיים דיון בבקשת התביעה.

בתי הדין הצבאיים, בית דין צבאי
בתי הדין הצבאיים | צילום: חדשות 13

על פי כתבי האישום שהוגשו, הנאשמים הרכיבו מטען חבלה מאולתר, יחד עם חייל נוסף יהודי, והשליכו אותו לבית באל-פורדיס, שעה שהיה מאוכלס במספר בני אדם, בכוונה לגרום לשריפה בבית. על פי האישום הם עשו זאת כנקמה על חטיפת הגופה טירן פרו. בנוסף, הנאשמים יידו אבנים לעבר אותו בית מספר ימים קודם לכן, למחרת חטיפת הגופה. כתב אישום בעניינו של החייל השלישי יוגש בימים הקרובים.