הפיגוע הכפול בי-ם: פעילות מוגברת של כוחות הביטחון במזרח העיר

כשבוע אחרי הפיגוע המשולב בירושלים שבו נרצחו אריה שצ'ופק בן ה-16 וטדסה טשומה בן ה-51 - נמשכת חקירת האירוע: כוחות הביטחון פועלים באופן מוגבר במזרח העיר. בפיגוע נפצעו עוד 26 אנשים

זמן צפייה: 00:49

כשבוע אחרי הפיגוע המשולב בירושלים שבו נרצחו אריה שצ'ופק בן ה-16 וטדסה טשומה בן ה-51 - נמשכת חקירת האירוע: כוחות הביטחון פועלים אחר הצהריים (שלישי) באופן מוגבר במזרח העיר.

ביום רביעי שעבר, סמוך ל-07:00, התפוצץ מטען חבלה בכניסה לירושלים. זמן קצר לאחר מכן נשמע פיצוץ נוסף בצומת בכניסה לשכונת רמות בעיר. אף ארגון לא לקח אחריות על הפיגוע, אולם חמאס בעזה מיהרו להגיב ולברך. חקירת האירוע עדיין מתנהלת בהובלת שירות הביטחון הכללי. בינתיים, הערב שוחרר מבית החולים שערי צדק המאושפז האחרון מהפיגוע, בן 62, שפונה למרכז הרפואי במצב קשה. האיש שוחרר לביתו כשהוא במצב טוב ומתאושש.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211230727' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד מזירת הפיגוע בירושלים' poster='' kid='1_n3tly93b' duration='']

מהחקירה עלה כי המטענים הכילו מסמרים והופעלו באמצעות טלפונים, המחבלים נמלטו. זמן קצר לאחר מכן, ב-07:35, נשמע פיצוץ נוסף נשמע בשכונת רמות בירושלים, כשמטען התפוצץ בשיחים - גם כן סמוך לתחנת אוטובוס. אדם אחד נפצע באורח קל ועוד חמישה הוגדרו כנפגעי חרדה.

במשטרה משקיעים את מירב המאמצים כדי "לתפוס" את תמונותיהם של החשודים באמצעות שימוש במצלמות האבטחה מסביבת זירות הפיגוע. בשב"כ סבורים כי בסופו של דבר יצליחו לשים את ידם על המחבלים, המשלחים וגם על מכיני המטענים.

אריה שצ'ופק, שנרצח בפיגוע בירושלים
אריה שצ'ופק, שנרצח בפיגוע בירושלים

הלווייתו של אריה שצ'ופק שנרצח בפיגוע בירושלים
הלווייתו של אריה שצ'ופק שנרצח בפיגוע בירושלים | צילום: רויטרס

באותו הערב הובא לקבורה אריה שצ'ופק בהר המנוחות בירושלים. הרב נפתלי שרייבר, מנהל תלמוד התורה של אריה, אמר בדמעות: "אריה השתתף לפני שנתיים בהלוויה של תלמיד אחר. אמרתי לו  - אריה הנשמה שלך עדיין עומדת רופפת וצופה על הכל. יודע שאתה איתי כאן, גזלו ממך את הרגעים הקדושים האלה, זה מה יש".

"כמה אסונות בהר נוף", הוסיף הרב שרייבר, "לפני שנה הספדתי בחדר ולא חשבתי שאספיד אותו תלמיד באותו מחזור. שני תלמידים שלי מתו בחטף, בבום אחד ולא הספיקו לומר את הדבר הבסיסי שלפני מיטתו. בוא נאמר ביחד את הוידוי. אריה היום לא הרגיש טוב, התלבט אם להישאר בבית, המשגיח אמר לו אל תבוא, התגבר, השכים קום והחליט ללכת, ללכת למה? לתפילה בישיבה ללימוד, בחור בן 15 שהתמודד חזק בכל הכוח, התייצב על דרך טוב, היה עתיד לגדולות, אין אחד שראה פעם כעס אצל הילד הזה, הוא לא ידע כעס מהו, אהוב הבריות".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211230932' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: רגע הפיצוץ בכניסה לירושלים' poster='' kid='1_psp7ykdq' duration='']

הלוויתו של טדסה טשומה שנרצח בפיגוע בירושלים
הלוויתו של טדסה טשומה שנרצח בפיגוע בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

טדסה טשומה בן מאדה, בן 51, נפצע אנושות בפיגועומת מפצעיו במהלך סוף השבוע. הוא הובא למנוחות ביום ראשון, בהר המנוחות בירושלים. ראש עיריית ירושלים משה ליאון מסר: "בערב שלפני הפיגוע הנורא פגשתי את טדסה במקרה, הוא השתתף בחנוכת המרכז הרוחני החדש עבור יוצאי אתיופיה שנחנך בשכונת נווה יעקב, שם חגגנו יחד כולנו עם מנהיגי העדה את חג הסיגד".

"למחרת בבוקר", הוסיף ליאון, " בעת שעמד בתחנת האוטבוס הוא נפצע אנושות ממטען שהטמין מחבל נתעב מטען אחד שהחריב עולם שלם, שגדע את חייו של אדם כה מיוחד ונדיר. שסיים באחת סיפור אנושי מפעים סיפור על ציונות, על עלייה, על אהבת הארץ, ארץ ישראל, על אהבת ירושלים - ובאופן סמלי וטראגי זה קרה דווקא ביום חגם הגדול של יהודי אתיופיה חג הסיגד".

זירת הפיגוע בכניסה לירושלים
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211230847' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד שמיעת הפיצוץ בצומת רמות' poster='' kid='1_mvjm90b0' duration='']

פיצוץ נוסף בשכונת רמות בירושלים, ללא נפגעים
פיצוץ נוסף בשכונת רמות בירושלים, ללא נפגעים