אירוויזיון על הכוונת: האם סבב ההסלמה יפגע בהכנות לאירוע?

ברקע הלחימה בדרום ומאות הרקטות שנורו לשטח ישראל, איגוד השידור האירופי פועל להרגיע את המשלחות שהגיעו לארץ. נציגת אוסטרליה לתחרות סיפרה כי אינה מפחדת: "מרגישה כאן בטוחה מאוד"

זמן צפייה: 05:07

אש בדרום: בעקבות ההסלמה מול חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה ומאות רקטות שנורו לשטח ישראל לאורך היום (ראשון), קיים חשש שההכנות לאירוויזיון ייפגעו, ואף מרחפת עננת סכנה מעל קיום האירוע בתל אביב. איגוד השידור האירופי משתף בינתיים פעולה עם ההפקה הישראלית ועוזר לה להרגיע את המשלחות שהגיעו בארץ. החשש הגדול הוא, שאם משלחת אחת תבטל את השתתפותה בתחרות, עלול להיווצר אפקט דומינו שישפיע על משלחות נוספות.

כל עוד לא מתבצע ירי לעבר תל אביב ואין הנחיות חדשות של פיקוד העורף, האירועים ממשיכים כסדרם, והמאמצים של אנשי האירוויזיון מרוכזים בהגנה על המשלחות מפני הדיווחים המלחיצים מהדרום. להפקה בסדר גודל כזה אין תוכנית מגירה. אם פיקוד העורף יאסור על התקהלות המונית גם באזור המרכז - לא ניתן יהיה להעביר את התחרות למקום אחר, ולכן כל שנותר לאנשים שעבדו במרץ במשך שנה שלמה על ארגון האירוע - הוא לקוות לטוב.

למרות המצב, נציגת אוסטרליה לאירוויזיון, קייט מילר, אינה מודאגת. בריאיון לחדשות 13 סיפרה מילר כי "אני מרגישה בטוחה כאן, האבטחה ברמה גבוהה מאוד". מילר נשאלה איך נוצר מצב שבו אוסטרליה משתתפת בתחרות של מדינות אירופה, והשיבה: "אהבנו את האירוויזיון כל כך שהתחננו להיות מעורבים. כנראה שלאחר זמן מה, נמאס להם מהבקשות שלנו - והם הסכימו". על נציג ישראל לתחרות, קובי מרימי, אמרה: "כמובן ששמעתי את השיר שלו, לקובי יש קול מדהים ועוצמתי".

בווידאו: ריאיון עם נציגת אוסטרליה לאירוויזיון

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190506-1208' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם נציגת אוסטרליה לאירוויזיון' kid='1_0cofnibu' duration='100'']

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חמאס פרסם תיעוד: ירי הטיל לרכב אזרח ישראלי - שהוביל למותו

צה"ל: סוכלה מתקפת סייבר של חמאס נגד ישראל

חמאס במסר לישראל: מעוניינים בהפסקת אש; הירי לעוטף נמשך

מוקדם יותר הערב אמר שר בקבינט המדיני-ביטחוני בתום ישיבת הקבינט כי "סבב ההסלמה עלול להימשך אל תוך אירועי יום העצמאות והאירוויזיון, וכי במערכת הביטחון עדיין לא יודעים להעריך לאן סבב הלחימה הולך". עוד אמר השר כי הייתה תמימות דעים ששני האירועים לא יכולים להוות שיקול בנוגע לקבלת ההחלטות להמשך הלחימה.