אחד הנרצחים בפיגוע - תמיר אביחי מקריית נטפים: "איש חסד"

הותר לפרסום שמו של אחד מבין שלושת הנרצחים בפיגוע המשולב באריאל: תמיר אביחי, בן 50, אשר הותיר אחריו חמש בנות ובן. ראש המועצה האזורית שומרון: "אדם ציוני בכל רמ"ח איבריו, מחבקים את המשפחה". שמותיהם של שני נרצחים נוספים טרם הותרו לפרסום. עוד שלושה פצועים מאושפזים במצב קשה ובינוני

זמן צפייה: 04:15

הותר לפרסום שמו של אחד משלושת הנרצחים בפיגוע המשולב היום (שלישי) באזור התעשייה באריאל. תמיר אביחי, בן 50 מהיישוב קריית נטפים, אב לחמש בנות ובן אחד בגילאים 12 עד 29. מהיישוב בו התגורר מסרו: "אנו המומים וכואבים לבשר על לכתו של חברנו, תושב היישוב, תמיר אביחי הי"ד.תמיר נרצח בידי מחבל מתועב בכביש 5, אנחנו שולחים חיבוק חם והרבה כוחות למשפחתו וילדיו".

בתו של הנרצח, לירון, אמרה לחדשות 13: "הבוקר קמנו למציאות הזויה וראינו שהיה עוד פיגוע, ופתאום זה מגיע למציאות שלך, ואיך אפשר לחיות בה ואיך אפשר להתרגל. אבא שלי היה מלא שמחת חיים ועכשיו תחסר הרבה שמחת חיים בעולם"

בת נוספת של הנרצח, שיראל, אמרה: "רצינו להגיד תודה לחייל שירה במחבל ולא חשב פעמיים. רצינו להודות לך שמענת את הרצח הבא. למשפחות השכולות האחרות אנחנו פה איתכן וחוות איתכן את הכל".

תמיר אביחי שנרצח בפיגוע באריאל
תמיר אביחי שנרצח בפיגוע באריאל

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שהכיר את הנרצח ביכה את מותו ואמר: "זה רגע קשה לכולנו. שלושה נרצחים ושלושה פצועים. אנחנו מחבקים את המשפחה ואת הישוב קריית נטפים ברגע הקשה הזה".

דגן הוסיף: "תמיר היה אדם מאיר פנים כולו מלא בטוב, וברצון לעזור לאנשים אחרים, איש חסד, אדם ציוני בכל רמ"ח איבריו, תמיד כשהייתי פוגש אותו הוא היה מקדים שלום בחיוך הרחב שלו. כל מכיריו אהבו אותו. הפרח המאיר והשמח נקטף ביד זדונית של ברברים", עוד אמר: "אני אומר מכאן,  אנחנו לא נשבר, תושבי השומרון וכל מדינת ישראל ימשיכו להרים ראש, לבנות לחיות לנטוע. החיים והטוב של עם ישראל ינצחו את הרע והחושך של המחבלים של ה'רשות הפלסטינית'".

"פיגוע זה הוא תוצאה ברורה של אובדן המשילות ואובדן ההרתעה של הממשלה היוצאת, הממשלה הנכנסת חייבת להתנהל כממשלה לאומית וחייבת להפוך את המשוואה. מי שעומד מאחורי גל הטרור הזה ומממן אותו הוא המחבל בחליפה אבו מאזן. ממשלת ישראל חייבת לשים אותו כיעד בטחוני. מי שעומדת מאחורי גל הטרור הזה היא הרשות הפלסטינית, לא כל מיני ערסים מקומיים. ועד שממשלת ישראל לא תשנה את המשוואה הפיגועים לא ייפסקו", הוסיף ראש המועצה.

ד"ר דני גרופיל, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, אליו פונו שלושת הפצועים, מסר כי שניים נמצאים במצב קשה אך יציב, עם פגיעות חזה. הפצוע השלישי במצב בינוני ונמצא תחת השגחה.

זירת הפיגוע באזור התעשייה אריאל
זירת הפיגוע באזור התעשייה אריאל | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

נזכיר, הפיגוע המשולב והקשה אירע בשעות הבוקר באזור העיר אריאל שבשומרון, כאשר מחבל בן 19 בשם מוחמד סוף מהכפר חארס הפתיע את הנוכחים, וגרם לאובדן כבד: שלושה גברים בגילאי ה-30 וה-50 לחייהם נרצחו בפיגוע, ושלושה נוספים מאושפזים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב אנוש וקשה, והרופאים נלחמים על חייהם.

המפגע הכיר את אזור התעשייה הצמוד לאריאל ועבד בחברת ניקיון עם היתר עבודה להיכנס לשטחי B ו-C. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטינים, סוף שייך ארגונית לפת"ח, ואביו הוא אסיר משוחרר מהנהגת תנועת הפת"ח.

המחבל, מוחמד סוף
המחבל, מוחמד סוף

בסביבות השעה 9:25 הגיע המחבל חמוש בסכין לשער הכניסה המערבי של אזור התעשייה אריאל. שם הוא עבר תהליך בידוק ביטחוני שגרתי כדי להיכנס למתחם, ואז שלף סכין, דקר את המאבטח ופצע אותו באורח קל. המאבטח הצליח אמנם להתעשת מהר, אבל כיוון שהיה נמצא במקום עמוס אנשים הוא ירה כמה יריות באוויר.