אלמנתו של יהודה: "רצה ללמוד תורה בחומש - זו הייתה צוואתו"

לאחר שנרצח בפיגוע הירי בצאתו מישיבת חומש, קוראת אלמנתו של יהודה דימנטמן להסדיר את הישיבה בה למד ולבנות מחדש את היישוב. "יש שם בחורים צדיקים שמוסרים את הנפש"

זמן צפייה: 00:14

אלמנתו של יהודה דימנטמן שנרצח בפיגוע בחומש, אתיה, אמרה היום (ראשון) כי "יהודה לא השאיר לי צוואה. לפני שש שנים הוא נשאל מה ירצה לעשות אם נותר לו שבוע לחיות וענה - ללמוד תורה בחומש. זאת הצוואה שלו".

"אני פונה לראש הממשלה נפתלי בנט שיסדיר את הישיבה בחומש. יש שם בחורים צדיקים שמוסרים את הנפש בשביל מי שיושב בנגב, בתל אביב ובניו יורק - הם חיילים ללא מדים. עם ישראל עכשיו מבקש ממך להסדיר את חומש".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2112190655' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תפיסת המחבלים' poster='' kid='1_1xxr8sxf' duration='67']

בהמשך קראה לראש הממשלה להחזיר את היישוב, שפונה בהתנתקות ב-2005. לדבריה, "הדם של יהודה יקר מידי. אי אפשר לחזור לשגרה אחרי שדם יהודה נשפך. דוד לא נותר לבד לחינם. אני מרגישה את יהודה שמדבר דרכי - לבנות את חומש".

אביו של יהודה, הרב מרדכי דימנטמן התייחס לתפיסת המחבלים הלילה ואמר: "התבשרתי באמצע הלילה מהשב"כ שמצאו את הרוצחים של יהודה. זה מאוד חשוב. בשבילנו זה כמו ששמענו על פעילות מוצלחת. מודים לכוחות הביטחון שעשו לילות כימים ושהמפגעים ידעו שיגיעו אליהם וזה ירתיע אותם לעשות את הרצח הבא".

"את יהודה זה לא יחזיר. הצוואה שלנו היא שבמקום שבו נרצח בדם קר - הישיבה תוסדר וצה"ל יאבטח. אחרת אנחנו מרגישים שקורבן העולה היה לשווא. הנקמה תיהיה לבנות שם. הם צריכים לדעת שהעסק לא משתלם. זה יהיה המענה האמיתי והמנחם".

הבוקר תם המצוד אחר רוצחיו של דימנטמן. בפעולה משותפת של שב"כ ומג"ב נעצרו לפחות חמישה חשודים, כשככל הנראה שניים מהם ביצעו את הירי. בנוסף, נעצרו גם סייענים. יחד עם העצורים נתפסו שלושה כלי נשק, שני רובי M-16 ורובה מסוג קרלו, שככל הנראה שימשו לביצוע הפיגוע.