הגננת בת שבע ניגרי נרצחה לעיני בתה: "הילדים היו הכול בשבילה"

ניגרי בת ה-40, שעבדה כגננת ביישוב אפרת, נורתה למוות בפיגוע הירי בכביש 60 שבדרום הר חברון. אחת משלוש בנותיה, בת 12, שהתה ברכב - אך לא נפגעה. "היא הייתה בדרך לפגוש חברות ולהכין את הגן לקראת פתיחת השנה", סיפרה מפקחת גני הילדים באפרת, "היא הייתה כולה נתינה". בפיגוע נפצע קשה גבר בן 39

זמן צפייה: 03:16

ביישוב אפרת מנסים לעכל את הבשורה המרה עם היוודע דבר הירצחה של בת שבע ניגרי (40), תושבת בית חגי וגננת ב"גן ירדן" באפרת, בפיגוע בדרום הר חברון הבוקר (שני). ניגרי נורתה למוות כשנסעה ברכב שבו הייתה גם אחת משלוש בנותיה, בת 12 - שלא נפגעה. אריה לייב גוטליב בן ה-40 שהיה גם הוא ברכב נפצע באורח קשה, והוא מטופל בבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

נשיא המדינה יצחק הרצוג כתב: "הירצחה של בת שבע נגרי הי"ד לעיני ביתה הקטנה, בפיגוע הירי המחריד בהר חברון, מזעזע וקורע את הלב. אלה ימים קשים וכואבים לעם ישראל, כשאויבינו פועלים באמצעים שונים להכות ולפגוע בנו. הם לא יוכלו לנו".

ישראל, אחיה של בת שבע, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בת שבע אחותי האהובה, איך אפשר להיפרד מדבר כל כך טהור. את היית אור בחיי ובחיי רבים כל כך. דורות של ילדים וילדות גדלו על ברכייך. זכית להיות גננת המון שנים והמון ילדים זכו בך כגננת שלהם! היינו כל כך דומים בהמון מובנים ובכל זאת גם שונים. השוני בננו רק חיזק את הקשר שלנו.

"הלוואי והיית יכולה לקבל עוד חיים על האדמה הזאת", הוסיף, "השנים האחרונות היו סיוט מתמשך עבורי והנה כשכבר חשבתי שלאולהים נמאס ממני, הוא חזר ובגדול וחטף אותך מאתנו. הוא גזל אחות מדהימה, רעיה נפלאה ואמא לתפארת נכון בכל החדשות כתוב שאת אמא לשלוש בנות אבל בפועל היית אמא ל4 בנות מתוקות ובן מקסים אחד לא כולל כל אותם ילדי הגנים שלך שגדלו עלייך. אלוהים אם רק אכפת לך מספיק תשמור על בת שבע ועל אבא ותדאג שלא ידעו צער בעולמם כמו שאנחנו מרגישים בעולמנו".

בת שבע ניגרי שנרצחה בפיגוע ואריה לייב גוטליב שנפצע קשה בכביש 60 בדרום הר חברון
בת שבע ניגרי שנרצחה בפיגוע ואריה לייב גוטליב שנפצע קשה

חני ברוק, מפקחת גני הילדים באפרת מטעם משרד החינוך, סיפרה כי בת שבע ניגרי הייתה "גננת שכולה לב ונתינה, מסורה ומחבקת. היא הייתה בדרך לפגוש חברות ולהכין את הגן לקראת פתיחת השנה. בת שבע אהבה את הילדים בכל רמ"ח אבריה ושס"ה גידיה. בכל פעם שנכנסתי אליה לגן היא קיבלה אותי במאור פנים, בהכרת הטוב, בחיוך שתמיד ליווה אותה. ילדי הגן היו בשבילה היו הכול. היא תמיד חיבקה ונתנה מה שהיא יכולה לילדים, לצוות, להורים. זו אבידה גדולה לכולנו".

חנה זריהון, תושבת בית חגי ושכנה של בת שבע, ספדה לה: "אני עובדת עם בעלה של בת שבע בכפר הנוער. שמענו שהיה פיגוע, הוא ניסה להתקשר אליה ואחרי ששניהם לא ענו הוא התחיל לחשוש, הייתי עם בעלה כשהוא שמע על הפיגוע והבנו שהיא הייתה ברכב הזה. בת שבע היא אישה שמחה עם אנרגיות שמחות. היא הייתה רכזת נוער פעילה בוועדות תרבות, יש לה ולבעלה 2 ילדי אומנה - הם משפחה שמחה וכיפית. שיראל הבת שלה בת 12 הייתה איתה ברכב ולא נפצעה. היא הגיעה הביתה והודיעה למשפחה שאמא שלה נהרגה. היא ראתה הכל וזה לא פשוט בכלל".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-daily-news-with-almog-boker-clips-part-2108231608' autoplay='0' credit='' desc='השר סמוטריץ′ בזירת הפיגוע: "עומדים מול טרור רצחני ואסור לנו לעבור עליו לסדר היום"' poster='' kid='1_9xtwyro1' duration='94']

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיע לזירת הפיגוע ואמר: "אנחנו עומדים מול טרור רצחני ואסור לנו לעבור עליו לסדר היום. מה שהיה הוא לא מה שיהיה. אפעל שיתקבלו ההחלטות הנכונות בפורומים המתאימים. יחד עם זאת יש לנו אתגר התיישבותי לפתח ולהרחיב את ההתיישבות ובכך להעביר מסר ברור מאד לאויבנו כי הטרור לא משתלם וההתיישבות צומחת, גדלה ומתפתחת".

אריה לייב גוטליב, שנפצע קשה בפיגוע בכביש 60 בדרום הר חברון
אריה לייב גוטליב, שנפצע קשה בפיגוע

ראש המועצה עודד רביבי אמר: "ליבנו יחד עם המשפחה. אין מילים שיכולות להביע כמה גדול הכאב וכמה תחסר לילדים שכבר ציפו לראות שוב את הגננת שאהבו כל כך. יחד עם עובדי המועצה כולם, אנו פועלים כדי ללוות את המשפחה ולהיערך פדגוגית כדי ללוות את הילדים".

זירת הפיגוע בכביש 60
זירת הפיגוע בכביש 60 | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
זירת הפיגוע בדרום הר חברון
זירת הפיגוע בדרום הר חברון | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

בעקבות הפיגוע, צה"ל הטיל "כתר נושם" על כפרים פלסטיניים באזור ופרס מחסומים כחלק מהמצוד אחר המחבלים. בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור של גדוד ושתי פלוגות באוגדת יהודה ושומרון. הכוחות יתגברו החל מהיום, יסייעו בהגנה על הגזרה, במאמץ סגירת המעגל על המחבל ויתווספו לסד״כ התגבור הקיים באיו"ש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקר בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר, עודכן בפרטי הפיגוע. בבית החולים סורוקה עדכנו סמוך לשעה 12:00 כי מצבו של הגבר שנפצע בפיגוע יוצב והוא הועבר לחדר ניתוח. שר הביטחון יואב גלנט צפוי לקיים הערכת מצב בגזרת האירוע עם בכירי מערכת הביטחון.

Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית דרום הר חברון, אמר לחדשות 13: "כשיש אירוע מהסוג הזה זה כישלון שיש לחקור אותו. תוצאה טובה היא לא רק לכידה של המחבלים, אנחנו יודעים שזה יקרה. ציר 60 הוא אחד מצירי האורך המרכזיים של ישראל, לא מדובר במקום זניח. עצם העובדה שניתן לבצע ירי ולברוח מעידה על כישלון. אני מצפה ממערכת הביטחון למנוע את הפיגוע הבא. מי שאחראי על המערכת הביטחונית זה הצבא".

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, אמר: "שוב פיגוע מזעזע. אנחנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחתה של ההרוגה ומתפללים לרפואתו של הנהג הפצוע. המחבלים יוצאים בעידוד חינוך ומימון הרשות הפלסטינית לטבוח בנו, והממשלה פשוט לא יכולה להמשיך את הקונספציה של הסכמי אוסלו הארורים. אנחנו דורשים מממשלת ישראל ומכוחות צה"ל לשנות מסלול ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי לפגוע בתשתיות הטרור וברשות הטרור. התומכים, המסיתים והממנים לא יכולים עוד להמשיך בשגרת חייהם. יש כאן מלחמה ובמלחמה יש לנהוג כמו במלחמה".

Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

דובר חמאס, חאזם קאסם, מסר מוקדם יותר: "הפיגוע הוא תגובה טבעית כנגד המלחמה הדתית כנגד המקומות הקדושים שלנו. ההתנגדות תמשיך להגן על מסגד אל אקצא ועל זהותו האסלאמית והערבית ולא נתיר לכיבוש ליישם את תוכניותיו שם".

Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
חיילי צה''ל בזירת הפיגוע | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ביום שבת נרצחו שי-סיילאס ניגרגר (60) ובנו אביעד ניר, תושבי אשדוד, בפיגוע ירי בכפר הפלסטיני חווארה. השניים נורו במכון לשטיפת רכב מטווח קרוב, בידי מחבל שטרם נתפס.

אבי אלחרר, נהג הסעות מאשדוד, פגש את השניים דקות לפני הפיגוע הרצחני, ושחזר: “הייתי שם איתם, דיברתי איתם. הם שאלו אם גם אני מאשדוד - והתפתחה שיחה. דיברנו קצת, ואז האבא אמר שהוא הולך למכון לשטיפת מכוניות". אז, לדבריו, נשמעו יריות: "ישר ברחנו משם. זה מפחיד. כואב לי עליהם". מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הודעת גינוי לפיגוע: "מגנים באופן נחרץ את הפיגוע שגרם למותם של שני ישראלים, וקוראים לנקיטת צעדים מידיים להפחתת האלימות".