אחרי פגישה עם זמיר: ישיבות ההסדר מפסיקות את חרם הגיוס לשריון

לאחר פגישה עם רב-אלוף אייל זמיר ודיונים על פקודת השירות המשותף, הודיע איגוד ישיבות ההסדר כי תלמידיו ימשיכו להתגייס לחיל השריון

כוחות חטיבה 7 של השריון ביציאה מעזה
כוחות חטיבה 7 של השריון ביציאה מעזה | צילום: דובר צה"ל

האסיפה השנתית של ראשי ישיבות ההסדר התכנסה היום (חמישי) בהשתתפות כ-50 ראשי ישיבות, על רקע החשש מפני הרחבת פיילוט שילוב לוחמות בחיל השריון. באסיפה הודגש כי "פתיחת פיילוט תוך ערבוב לוחמים ולוחמות בשריון המתמרן תמנע מחיילים שומרי מצוות לשרת גם במערך השריון", שבו לוקחים חלק בני ישיבות ההסדר מראשית דרכם.

נציגי הישיבות הציגו בפני הרמטכ"ל ובכירי צה"ל בפגישה שנערכה השבוע את הקשיים העולים ממימוש פקודת השירות המשותף. לדבריהם, חיילים מדווחים על מקרים רבים של עירוב בתוך כלים סגורים, כגון טנקים ונגמ"שי נמר, ובמגננים צפופים. "עירוב זה נוגד הן את המוסר היהודי והן את פקודת צה"ל, ופוגע לא רק בלוחמים ולא רק בדתיים אלא בכלל המשרתים והמשרתות בצה"ל", נמסר.

האסיפה של ראשי ישיבות ההסדר
האסיפה של ראשי ישיבות ההסדר | צילום: איגוד ישיבות ההסדר

הרמטכ"ל מצדו הודה לנציגי הישיבות על תרומת בני הישיבות והמכינות לצה"ל, והדגיש את מחויבותו לעקרון "צבא העם" ולמניעת הדרת חיילים שומרי הלכה. עוד ציין הרמטכ"ל את חשיבות חיל השריון והתחייב לבחון כל פיילוט בראי העמידה בפקודת השירות המשותף.

בעקבות השיח עם הדרג הצבאי, החליטה אסיפת ראשי הישיבות כי בני הישיבות יתגייסו באוגוסט הקרוב לחיל השריון. במקביל, הבהירו באיגוד ישיבות ההסדר כי ימשיכו לפעול מול צה"ל כדי להבטיח את האפשרות לשרת על-פי ההלכה, וקראו לאכוף בקפדנות את פקודת השירות המשותף כדי למנוע פילוג בצה"ל.

הרמטכ"ל אייל זמיר
הרמטכ"ל אייל זמיר | צילום: דובר צה"ל

לפני כשבועיים הודיעו ראשי 12 ישיבות הסדר על הפסקת הגיוס לשריון החל מהגיוס הבא בעקבות הפיילוט לשילוב נשים לוחמות, אליהם הצטרפו לאחר מכן 13 ראשי ישיבות הסדר נוספים. לאור ההקצאה הקבועה של ישיבות ההסדר בכל מחזור גיוס, מדובר במאות לוחמים שיחסרו מחיל השריון אילו האיום יצא לפועל.

בעקבות ההודעות של ראשי הישיבות, הרמטכ"ל זמיר התייחס למחלוקת ואמר בוועידת ארגון עובדי צה"ל: "צה"ל הוא צבא העם, ובשל כך רואה חשיבות עליונה בשילוב כלל האוכלוסיות בשורותיו, ובמיוחד במערך הלוחם. שילוב מורכב זה ייעשה תמיד באופן שיאפשר לציבור אחד לשרת לצד השני ולא על חשבונו".