אחרי 7 שנים: הורשע המחבל שרצח את מלאכי רוזנפלד

בית המשפט הצבאי הרשיע את המחבל מעאד חאמד ברצח, חברות ופעילות ב"התאחדות בלתי מותרת" ובעבירות ביטחוניות נוספות. חאמד כאמור, היה מעורב בפיגוע בו נרצח רוזנפלד ז"ל ביוני 2015, ולפי כתב האישום הוא זה שביצע את הירי לעבר הרכב בו שהה רוזנפלד

מלאכי משה רוזנפלד ז"ל. נרצח ביוני 2015
מלאכי משה רוזנפלד ז"ל. נרצח ביוני 2015 | צילום: באדיבות המשפחה

אחרי 7 שנים: בית המשפט הצבאי הרשיע היום (חמישי) את המחבל מעאד חאמד, אותו מחבל שרצח את מלאכי משה רוזנפלד ז"ל בפיגוע ירי ב-29 ביוני 2015. עוד הוא הורשע בחברות ופעילות ב"התאחדות בלתי מותרת" ובעבירות ביטחוניות נוספות. כמו כן, הוא הועמד לדין בגין פיגוע ירי נוסף מחודש יוני 2015.

לפי כתב האישום שהוגש בעבר נגד חאמד, הוא הואשם בהקמת חוליה צבאית המזוהה עם חמאס, ששמה לה למטרה לבצע פיגועים נגד "מטרות ישראליות". כמו כן, חאמד, יחד עם חברי חוליה נוספים תכננו לבצע פיגוע ירי. עוד עולה מהודעת דובר צה"ל על הרשעתו, כי חאמד הוא זה שביצע את הירי לעבר הרכב בו שהה רוזנפלד יחד עם חבריו בפיגוע שנרצח.

לאחר שביצע את הפיגוע, חאמד נעצר על ידי הרשות הפלסטינית והוחזק שם במעצר עד חודש אפריל האחרון, אז נעצר על ידי כוחות הביטחון. בשנת 2012, הוא הורשע בקשירת קשר לביצוע ירי לעבר כוחות הביטחון ונשלח ל-12 חודשי מאסר וב-2014 נעצר לאחר שהיה "מעורב בפעילות עדכנית" של חמאס.

הרכב לאחר פיגוע הירי
הרכב לאחר פיגוע הירי | צילום: סוכנות הידיעות תצפית

כאמור, בחודש אפריל האחרון חאמד נעצר בפעילות של כוחות צה"ל, לאחר שהתקבל בשב"כ מידע לפיו הוא נמלט ממעצרו בידי מנגוני הביטחון הפלסטיניים, וכי הוא תכנן לקדם פיגוע טרור בטווח הזמן המיידי.

שרה רוזנפלד, אימו של מלאכי, אמרה לחדשות 13 לאחר מעצרו של חאמד: "שום דבר לא יחזיר את הבן שלי. ידעתי שזה שירה הוא ברמאללה וחשבנו שאנחנו לא יודעים מה מצבו, אבל זה שאין חרטה והוא ברח כדי לבצע עוד פיגוע זה הדבר שהכי מטלטל אותי. זה אירוע מאוד מטלטל מהמון בחינות וכל מיני משמעויות. אני מודה לכוחות צה"ל. הרגשנו שכבר שכחו אותו ואותנו. עדכנו אותנו מהשב"כ רבע שעה לפני הפרסום וזו מחווה שריגשה אותי. אני בכיתי אחרי הטלפון הזה".

רוזנפלד נרצח ביוני 2015 בפיגוע ירי בהתנחלות שבות רחל שבחבל בנימין, כשאש נפתחה מרכב חולף לעבר רבכ בו שהו ארבעה צעירים ביניהם גם רוזנפלד, שנפצע קשה באירוע, וכעבור מספר ימים מת מפצעיו. ביולי 2015 נעצרה החוליה שהייתה אחראית לפיגוע, כמו גם לפעולות טרור נוספות. בחקירתם עלה כי ה"מוח" שמאחורי פעילות החוליה ומי שהכווין את חבריה הוא אחמד נג'אר, פעיל חמאס שנכלא בעבר בישראל בגין מעורבות בפיגועי ירי ושוחרר במסגרת עסקת שליט. נג'אר גורש לרצועת עזה, עבר לירדן ומשם החל לפעול באופן שיטתי להכוונת פיגועים בשטח ישראל.