"נלוז ואכזרי": נגזר דינם של המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד

אסעד אלרפאעי (20) וצבחי אבו שקיר (21), תושבי השטחים שביצעו את הפיגוע ביום העצמאות בשנה שעברה, בו נרצחו בועז גול, יונתן חבקוק ואורן בן יפתח, וכן שמעון מעטוף, יישלחו ל-4 מאסרי עולם ועוד 20 שנה, בגין בגין עבירות רצח בנסיבות של מעשה טרור

Whatsapp Image 2022 05 06 At 6
כוחות בזירת הפיגוע באלעד | צילום: רויטרס

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע היום (שלישי) על פי הודאתם את אסעד אלרפאעי (20) וצבחי אבו שקיר (21), תושבי השטחים שביצעו את הפיגוע באלעד ביום העצמאות בשנת 2022, בו נרצחו בועז גול, יונתן חבקוק ואורן בן יפתח, וכן שמעון מעטוף שנפצע קשה ומת מפצעיו כתשעה חודשים לאחר הפיגוע. בכתב האישום המתוקן הוגשו הסכמות משותפות לארבעה מאסרי עולם מצטברים בגין עבירות רצח בנסיבות של מעשה טרור, ועונש מצטבר של 20 שנות מאסר בגין יתר העבירות.

מכתב האישום עולה כי הנאשמים עבדו בעבודות חשמל באלעד, זאת על אף שלא היו להם היתרי כניסה לישראל. באוגוסט 2021 החליט אבו שקיר לבצע פיגוע טרור בישראל ולמות כ"שהיד", זאת על רקע מות חברו בעימותים מול צה"ל.

תחילה, אלרפאעי סירב לשתף עמו פעולה, אך בהמשך, לאחר מותו של חבר נוסף של אבו שקיר, החליטו השניים לבצע פיגוע ולרצוח יהודים ישראלים באשר הם, ממניעים לאומניים ואידיאולוגיים. לשם כך השניים הצטיידו בסכינים ובגרזנים, ובתאריך 5 במאי 2022 הגיעו לאלעד, שם רצחו בדקירות את הנהג שהסיע אותם והשליכו אותו מהרכב.

המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד בבית המשפט
המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד בבית המשפט | צילום: פלאש 90

מיד לאחר מכן יצאו למסע הרג רגלי ברחובות העיר, במהלכו רצחו באמצעות גרזן שני אזרחים נוספים וניסו לרצוח חמישה אזרחים שנפצעו באורח קשה, לעתים לנגד עיני ילדיהם. לאחר מכן השניים נמלטו מהמקום והמשיכו במנוסתם בשטחים פתוחים במשך שלושה ימים, עד שנלכדו לאחר מצוד נרחב של כוחות הביטחון.

צה''ל הרס הלילה את ביתם של המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד
הריסת בית המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד | צילום: דובר צה''ל

כתב האישום המתוקן לחומרה הוגש על ידי לאחר שבחודש פברואר האחרון נפטר מפצעיו אחד מחמשת האזרחים שהותקפו ע"י אלרפאעי ואבו שקיר. בעקבות כך, עלה מניין הנרצחים באירוע לארבעה, ובהתאם לכך תוקן כתב האישום כך שלשניים מיוחסות ארבע עבירות של רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור.

Whatsapp Image 2022 05 06 At 1
זירת הפיגוע באלעד | צילום: רויטרס

Whatsapp Image 2022 05 06 At 1
זירת הפיגוע באלעד | צילום: רויטרס

עורכי הדין ליקול טמסוט והדר עזרא וייזל, המייצגות את משפחות הנרצחים מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, מסרו: "ממועד הרצח, שלושת המשפחות אשר לוו ויוצגו לאורך ההליכים המשפטיים על ידי הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, התקשו לעבד את האובדן האכזרי ולהמשיך במסלול חייהם ללא יקירם. איש לא יוכל להחזיר את שאיבדו, ואולם, הם מקווים כי בסופו של יום בית המשפט יחזיר להם את תחושת השליטה ויקבע בצורה ברורה וחד משמעית שיש להוקיע את ההתנהגות הנלוזה והאכזרית של המחבלים ולהותירם מאחורי סורג ובריח".