"היה לו לב זהב": קרוביו של הלוחם שנהרג באימון בגולן נפרדים

משפחתו וחבריו של סמל איתן פיכמן שנהרג בתאונה במהלך אימון בגולן סיפרו עליו לחדשות 13: "רצה לעשות עוד הרבה דברים ולהתקדם בחיים", סיפר חברו עמנואל. אחותו שירה סיפרה כי זהו המוות השני במשפחתם הגרעינית, שכן אחותם נפטרה מסרטן לפני שש וחצי שנים

זמן צפייה: 02:06

משפחתו וחבריו של סמל איתן פיכמן, שנהרג אתמול לפנות בוקר בתאונת אימונים בגולן, סיפרו עליו היום (חמישי) לחדשות 13. עמנואל, חברו הטוב של איתן, סיפר: "הוא היה חבר טוב ותמיד היה כשצריך אותו. היה לו לב זהב. מאוד אהב את המקום שלו בצבא. הוא אהב את הצבא ואהב להיות שריונר. תמיד היה שם בשביל כולם".

"דיברתי עם מישהו מהכיתה שלו שסיפר לי ופרצתי ישר בבכי", סיפר עמנואל, "איך אפשר עוד להגיב על דבר כזה. עדיין לא מצליח לעכל את זה. היינו עושים הכל ביחד. הספקתי לרדת איתו לאילת, הספקנו לעשות טיול אוהלים בטבריה. תיכננו לגור יחד אחרי הצבא, לטוס יחד. הוא אמר שהוא רוצה ללמוד להיות ברמן ולהוציא רישיון לאופנוע. רצה לעשות עוד דברים, הרבה דברים, ורצה להתקדם בחיים. עכשיו אין דרך לעשות את זה".

מימין: סמל איתן פיכמן ז''ל
מימין: סמל איתן פיכמן ז''ל | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

שירה, אחותו של איתן, סיפרה עליו: "הוא היה בן זקונים, ילד מופלא ואחראי ובוגר וצנוע ושקט וכל כך טוב לב. הייתה לו מוטיבציה להתגייס והיה גאה להיות בחטיבה 7 בשריון ובתקפיד שלו. הוא היה במבצע 'עלות השחר' ותיפקד ללא דופי והמפקדים היו מרוצים. הוא היה בתרגיל ותיפקד שם והיה פעיל ופתאום לא יודעים באיזה פרק זמן שהוא לא הגיב בקשר והחברים שלו ראו אותו ללא רוח חיים. לא ברור מה גרם לו לקבל מכה בראש".

"לא יודעים מה קרה שם, הכל כביכול היה סטנדרטי", סיפרה האחות, "הוא מכיר את הטנק והתפקיד ואני בטוחה שלא היה נכנס לאזור מיוזמתו. משהו קרה שם שאיבד את שיווי המשקל ואנחנו מחכים לחקירה. ההורים שלי שבורים. בלתי נתפס זה נורא ברמות הכי קשות שיכול להיות. לא יודעים איך להמשיך הלאה. זה מוות שני במשפחה - אחותי נפטרה מסרטן לפני שש וחצי שנים".

מימין: סמל איתן פיכמן ז''ל
מימין: סמל איתן פיכמן ז''ל | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בצה"ל הודיעו הבוקר על חזרה לשגרת אימונים בחיל השריון לאחר התאונה הקטלנית אתמול שבה נהרג איתן. מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, הנחה על החזרה לאימונים בסיום התחקיר הראשוני. לפי הודעת הצבא, החזרה תבוצע לאחר חידוד נוהלי הבטיחות בכלים לכלל המפקדים והחיילים ביחידות הרלוונטיות ובלימוד התחקיר הראשוני לאירוע זה ואירועי עבר דומים. חקירה מצ"ח נמשכת במקביל לעבודתה של ועדת המומחים שמונתה בעקבות האירוע.

פיכמן השתתף כטען טנק בגדוד 82 של חטיבה 7 בתרגיל פלוגתי באש חיה. במהלך התרגיל, הבחין מפקד המחלקה כי הטען לא עונה לו במערכת הקשר, וכשנכנס לצריח הוא מצא אותו שכוב על רצפת הטנק ללא הכרה, כשראשו נמעך בין הצריח לתובה.

סמל איתן פיכמן ז''ל
סמל איתן פיכמן ז''ל

האזור הזה בטנק מכונה "משולש המוות", וחיילי השריון לומדים לא להכניס אליו רגל או חפץ כלשהו שעשוי להימעך כשטנק מצודד צריח. האזור מוגן במוט בטיחות שמונע הכנסת חפצים או אברים לתוכו, ולא ברור איך הגיע ראשו של הלוחם אל האזור הזה, שנמצא ברצפת הטנק, בשעה שמוט הבטיחות היה במקומו. נבדקת האפשרות שהחייל איבד הכרה עוד קודם לכן וכך צנח אל רצפת הטנק. צוותי רפואה שליוו את התרגיל ניסו להחיות את הלוחם אבל נאלצו לקבוע את מותו.