בנט: "נעצרו מספר מחבלים בטורקיה, על איראן לדעת שכללי המשחק השתנו"

ראש הממשלה חשף כי בימים האחרונים, במאמץ משותף לישראל וטורקיה, "סוכלו מספר צירי פיגוע ונעצרו מספר מחבלים על אדמת טורקיה". לדבריו, "אנחנו פועלים שם בהרבה מימדים כדי לשמור על ביטחון אזרחינו". על ביקור ביידן: המטרה המרכזית - לנעול תוכנית פעולה משותפת ובהירה יחד עם ארה"ב לבלימת התגרענות איראן"

רה"מ בנט, משמרות המהפכה
רה"מ בנט, משמרות המהפכה | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הערב (שני) לניסיון הנקמה האיראני ולמאמצים להוציא פיגוע על אדמת טורקיה. "ימים אלה יש מלחמה או מערכה שמתרחשת גם בטורקיה ויש איום שמרחף על ישראלים בטורקיה", אמר בנט. "אנחנו פועלים שם בהרבה מימדים כדי לשמור על ביטחון אזרחינו. לצד הפנייה לאזרחי ישראל שלא לטוס לטורקיה, בדגש על איסטנבול - אנחנו גם פועלים יחד בצורה הדוקה עם גורמי השלטון במדינה כדי לסכל את ניסיונות הפגיעה בישראלים וביהודים. עכשיו אני יכול לדווח לכם: המאמצים המבצעיים יחד עם כוחות הביטחון הטורקים נשאו פרי. בימים האחרונים, במאמץ משותף ישראלי-טורקי, סיכלנו מספר צירי פיגוע ונעצרו מספר מחבלים על אדמת טורקיה.

"אנחנו ממשיכים בפעולה המשותפת, כשהמטרה שלי היא להחזיר כמה שיותר מהר את המצב בטורקיה ואת התיירות הישראלית לשגרה. אנחנו צריכים להשלים את פעולות הסיכול. שיתוף הפעולה בין ישראל לטורקיה הוא הדוק, והוא מתבצע בכל הרמות. יש אינטרס משותף למנוע פיגוע, לסכל את החוליות בשטח ולהשיב את השקט. באופן אישי אני מודה לנשיא ארדואן ולאנשיו על מאמציהם הרבים.

"לגבי איראן - עליה לדעת כי כללי המשחק השתנו. כל מי שמנסה לפגוע בנו יפגע, מהמתכנן ועד למבצע. אנחנו נמשיך לחשוף את פניה האמיתיות של איראן ולהגיב בעצמה. יש לנו מרחב פעולה גדול. הימים בהם מדינה מממנת טרור, מציידת טרוריסטים, מאמנת, משלחת אותם, ויוצאת ללא פגע – נגמרו. גם מי ששולח משלם. נגיע לכל מקום שצריך".

ראש הממשלה התייחס גם לביקורו הצפוי של נשיא ארצות הברית בישראל: "בעוד פחות מחודש יגיע לכאן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. הביקור הוא חיוני למדינת ישראל כי הוא מכנס לתוכו את מצבור הפעולות שביצענו בשנה החולפת. בראש ובראשונה הפעולות המדיניות בתחום הסכם הגרעין עם איראן. אחדד: המטרה המרכזית של הביקור היא לנעול תוכנית פעולה משותפת ובהירה יחד עם ארה"ב לבלימת התגרענות איראן.

"אתם מכירים מזמן את ליבת תפיסתי ביחס לאיראן וישנם שני מימדי על: מימד הטרור האזורי והמימד הגרעיני. רוב הצרות הביטחוניות של מדינת ישראל - מקורן בסופו של דבר דרך השליחים באיראן. אתם מכירים שבליבת תפיסתי, אני רוצה להימנע ככל האפשר מהתכתשות עם קצות האצבעות של אותו תמנון, ולהשקיע את מירב האנרגיה בהחלשת ראש התמנון".

בנוסף, גורם בכיר התייחס להתפוררות הקואליציה. על האפשרות להעביר את השלטון לנתניהו: "הוא מוכן לשרוף את המדינה אם אינו מקבל אותה ואסור לתגמל אותו על זה". על הקואליציה: "לא יודע מה האופק, אני עובד ברמה של יום ביומו. אם יהיה קיפאון של בחירות, אז שנספיק להוציא דברים לדרך לפני זה. המצב האופטימאלי הוא לקיים קואליציה עם הערבים, אבל לא להסתמך עליהם. שכן יהיו חלק, אבל לא בקואליציית 61. לא להישען עליהם".