נסראללה: "יש אפשרות שהחזית בלבנון תסלים למלחמה כוללת"

מזכ"ל חיזבאללה יצא בהצהרה ארוכה, בה הזהיר את ישראל ממתקפת מנע - והפיכת החזית הצפונית למלחמה כוללת. נתניהו הגיב בהצהרה: "אני חוזר ואומר לאויבנו - טעות תעלה לכם ביוקר, במחיר שאתם לא מדמיינים". בנוסף, מנהיג ארגון הטרור שיבח את מעשי הרצח של השבת השחורה, אך באותה הנשימה גם התנער מהם - בכך שציין שמדובר ב"פעולה למען פלסטין, ללא קשר לאזור"

זמן צפייה: 03:53

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא היום (שישי) דברים לראשונה מאז תחילת המלחמה, הזהיר את ישראל ממתקפת-מנע, טען כי יש אפשרות שתפרוץ מלחמה כוללת, וכן שיבח את הטבח שביצעו מרצחי החמאס. "43 יישובים פונו מהצפון וכמעט ואין אזרחים שם. בדרום - 58 יישובים פונו", אמר נסראללה, "זה משפיע על המורל והכלכלה הישראלית. הפעולות בגבול יצרו פחד אצל הישראלים והאמריקנים. יש דאגה שחזית זו תסלים למלחמה כוללת - וזו אפשרות קיימת. על ישראל להיערך לזה - והיא נערכת. מתקפת מנע מצידה של ישראל תהיה פעולה טיפשית ביותר".

עוד הוא הוסיף: "לבנון הצטרפה כבר ביום השני למערכה. מה שקורה בגבול הוא חסר תקדים. ההתנגדות בלבנון מנהלת מערכה חדשה ואמיתית, השונה ממה שעשתה תנועת ההתנגדות במלחמת לבנון הראשונה והשניה-  במטרות, בצעדים, באמצעים. לכן היו כה הרבה חללים".

נסראללה התנער מקשר למתקפת הפתע של חמאס ואמר: "ב-7 לאוקטובר חמאס ביצע פעולת ג'יהאד מבורכת. הביצוע והפעולת שייכת לפלסטינים במאה אחוזים. הם הסתירו את זה מכולם, גם מציר ההתנגדות. החשאיות תרמה לניצחון והצלחה ע"י הפתעה. זו הייתה פעולה למען פלסטין, ללא קשר לנושא האזורי". עוד הוסיף נסראללה בהקשר זה: "טוענים שחמאס ערף ראשי ילדים ולא יכולים להוכיח. הם שותקים כשאלפי הילדים נהרגים בעזה וראשיהם נערפים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311031600' autoplay='0' credit='הצהרת נתניהו. "טעות שתעלה לכם ביוקר"' desc='' poster='' kid='1_qdchrghr' duration='363']

במקביל לנאומו של נסראללה, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה, לצד מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, והתייחס ל"אזהרותיו" של מזכ"ל חיזבאללה: "ביחס לחזית הצפונית, אני חוזר ואומר לאויבנו - טעות תעלה לכם ביוקר, במחיר שאתם לא מדמיינים".