תוך יממה: נאטם בית המחבל שרצח שבעה בני אדם בירושלים

הבית שבו התגורר עלקם חיירי, שרצח שבעה בני אדם בפיגוע הירי מחוץ לבית הכנסת "עטרת אברהם" בנווה יעקב, נאטם הלילה - שעות אחרי שהקבינט החליט על הצעד. המשטרה: "האיטום בוצע לאחר קבלת האישורים הנדרשים ובהוראת הדרג המדיני. הפעילות המבצעית הסתיימה לפנות בוקר ללא חריגים"

זמן צפייה: 04:50

כוחות משטרה של מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב וצה"ל, פעלו במהלך הלילה (בין שבת לראשון) באזור א-טור שבמזרח ירושלים לאיטום בית המחבל עלקם חיירי, שרצח שבעה בני אדם בפיגוע הירי מחוץ לבית הכנס בנווה יעקב בערב שבת.

מהמשטרה מסר כי "המחבל נוטרל על-ידי שוטרי מחוז ירושלים שביצעו אחריו מרדף, חתרו למגע וניהלו איתו קרב יריות. בית המחבל נתפס עוד בליל הפיגוע על-ידי כוחות משטרה ומג"ב שפינו את יושביו וביצעו מעצרים של קרוביו ובני משפחת המחבל. הלילה בוצע האיטום של כל פתחי הבית לאחר קבלת האישורים הנדרשים ובהוראת הדרג המדיני. הפעילות המבצעית הסתיימה לפנות בוקר ללא חריגים, ובית המחבל פונה ונאטם".

בתוך כך, הפלסטינים מדווחים הבוקר כי מתנחלים הציתו בלילה רכב ובית בעיירה תורמוס עיא שבנפת רמאללה. לפי שעה לא ידוע על נפגעים באירוע. בנוסף, נפוץ תיעוד ברחבי הרשת של מתנחלים מנפצים חנויות בחווארה שמדרום לשכם. בתגובה, ערבים יידו אבנים לעבר המתנחלים.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2329010654' autoplay='0' credit='' desc='מתנחלים מנפצים חנויות בחווארה' poster='' kid='1_jp8g05tn' duration='']

כזכור, הקבינט מדיני-ביטחוני החליט אמש על סדרת פעולות פרטניות וכלליות בעקבות הפיגוע הרצחני שגבה את חייהם של שבעה בני אדם מחוץ לבית הכנסת "עטרת אברהם" בשכונת נווה יעקב בירושלים. השרים קבעו כי בית המחבל שביצע את פיגוע הטרור בירושלים ייאטם מיידית לקראת מימוש הריסתו.

כמו כן, נקבע כי יישללו זכויות בביטוח הלאומי והטבות נוספות למשפחות מחבלים תומכות טרור. עוד נקבע כי בישיבת הממשלה היום יידון החוק לשלילת תעודות זהות ממשפחות מחבלים תומכות טרור, והוחלט לזרז ולהרחיב מתן כלי נשק לאזרחים.

בתום ישיבת הקבינט נמסר עוד כי "בתגובה לפיגועים הנתעבים ולחגיגות השמחה שבו בעקבותיהם, ראש הממשלה נתניהו החליט על צעדים לחיזוק ההתיישבות שיובאו השבוע". בנוסף, יתוגברות כוחות משטרה וצבא, ויבוצעו מעצרים בהיקף נרחב ומבצעים ממוקדים לאיסוף נשק בלתי-חוקי.