בצל איומי נסראללה: צה"ל תגבר כוחות בצפון; רה"מ יכנס דיון מיוחד

אחרי שמזכ"ל חיזבאללה הזהיר מ"צעד טיפשי" של ישראל, יכנס רה"מ מחר דיון. בצה"ל צפויים לומר כי גוברת הסכנה להסלמה, וכי נסראללה מפרש את המתרחש בישראל כ"חולשה היסטורית". עם זאת, בצבא לא מזהים לפי שעה כי חיזבאללה מעוניין בהסלמה רחבה

זמן צפייה: 03:00

ברקע איומיו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה היום (שבת), ששיגר אזהרה לישראל שמא "תנקוט צעד טיפשי" שעלול להבעיר את הגזרה הצפונית, ידון מחר ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בכירים בצמרת צה"ל ושר הביטחון יואב גלנט בנוגע לאיומים. בפני ראש הממשלה יוצגו בפניו מספר תרחישים, הערכות המצב ותמונת מודיעין לאחר התקריות האחרונות שכללו את האוהלים שהוצבו בשטח ישראל. הדיון אמור היה להתקיים בשבוע שעבר - אך נדחה בשל אשפוזו של נתניהו. בינתיים, צה"ל תגבר כוחות באזור הצפון כחלק מהיערכות לפרובוקציות אפשריות מצד חיזבאללה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-2907232009' autoplay='0' credit='חזי סימנטוב' desc='נסראללה מאיים על ישראל: "אל תעשו משהו טיפשי"' poster='' kid='1_6g6ex9cu' duration='123']

בצה"ל צפויים לומר לדרג המדיני כי גוברת הסכנה להסלמה בצפון, וכי נסראללה מפרש את המתרחש בזירה הפנימית בישראל כ"חולשה היסטורית". מנגד, בצה"ל לא מזהים לפי שעה כי חיזבאללה מעוניין בהסלמה רחבה, והאוהל שהוצב אינו מהווה סכנה ביטחונית. בתוך כך, על רקע הטלטלה בצה"ל, וברקע סוגיית אי-ההתייצבות בשל המשך חקיקת חוקי המשפטית, ערך אתמול פורום מטכ"ל דיון מיוחד שעסק במשבר בצה"ל.

הרמטכ''ל בוועדת החוץ והביטחון
הרמטכ''ל הרצי הלוי (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאמור, נסראללה נשא היום נאום לציון יום העשוראא השיעי ואמר כי "ישראל עדיין כובשת חלקים מאדמות לבנון. ישראל מדברת בחוצפה על פרובוקציות של חיזבאללה בגבול, היא מבצעת פרובוקציות והיא מעזה לדבר על כך. אומרים שראש הממשלה הישראלי ייפגש מחר עם הגנרלים שלו. אני אומר להם: חיזבאללה בלבנון לא יהסס ויהיה מוכן לכל התפתחות או טפשות מצדם".

נסראללה אמר עוד: "הישות הציונית היא מקור הרוע וגידול סרטני באזור שלנו. האזור שלנו לא יירגע עד הסרת הגידול הסרטני הזה וחיידק השחיתות הזה. אנו בחזבאללה עומדים לצד התנגדות העם הפלסטיני".

Whatsapp Image 2023 07 29 At 1
פעילי חיזבאללה צופים בנאום נסראללה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע, לאחר ביטול חוק עילת הסבירות, אמר נסראללה: "הציבור בישראל, שהאמין שהצבא שלו לא מנוצח, התחיל פחות ופחות עם הזמן להאמין בכך עד היום". לדברי נסראללה, "זה היום השחור ביותר בהיסטוריה של ישראל והיא בדרך לקריסה".