רס"ן במיל' עמישר בן דוד, מפקד בחטיבת הקומנדו, נפל בדרום הרצועה

הותר לפרסום: רב-סרן במיל' עמישר בן דוד, לוחם בעוצבת הקומנדו בן 43 מעלי, נפל אתמול בקרב בצפון-מערב ח'אן יונס שבדרום רצועת עזה. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים: "היה לב של חסד ועזרה לזולת"

זמן צפייה: 01:56

דובר צה"ל התיר לפרסום הערב (שבת) את שמו של חלל צה"ל שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה: רב-סרן (מיל') עמישר בן דוד, בן 43 מעלי, מפקד חפ"ק מפקד עוצבת הקומנדו, שנהרג אתמול במהלך היתקלות עם מחבלים. בנוסף, קצין בעוצבת הקומנדו נפצע באורח קשה כתוצאה מהיתקלות עם מחבלים בדרום הרצועה. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 588 חללי צה"ל, בהם 248 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. אלו שמותיהם וסיפוריהם. יותר מ-3,000 חיילים נפצעו מתחילת המלחמה, בהם 29 פצועים שעדיין מאושפזים במצב קשה.

שר האוצר בצאלאל סמוטריץ', בן דוד של בן דוד, ספד לו בחשבון הטוויטר שלו: "בן דודי היקר, עמישר, גיבור ישראל נפל בקרב בעזה. גדלנו יחד. מעט יחסית בני דודים עם קשר חזק ומיוחד. "שנר" קראנו לו. חופשים, שבתות, טיולים, שמחות. איזה איש. איזה כאב. אין מילים. על האש משותף בקיץ האחרון. מי חלם שזו תהיה התמונה האחרונה. איש משפחה אהוב".

מהיישוב עלי, בו התגורר עמישר, נמסר: "בית הישוב עלי מודיע בצער רב על נפילתו של גיבור ישראל עמישר בן דוד בקרב ברצועת עזה. עמישר ז"ל התגורר בשכונת היובל בעלי והותיר אחריו את רעייתו שלומית וחמשת ילדיהם. הודעה על מועד ההלוויה תימסר בהמשך". יו"ר הישוב עלי, אריאל אלמליח, אמר: "עמישר ואני למדנו יחד במכינה הקדם צבאית "בני דוד" בעלי והבשורה על נפילתו היא סכין בלב. עמישר היה לב של חסד ועזרה לזולת וכיהן שנים רבות כראש צוות המדא של היישוב, נפילתו היא אובדן קשה ליישובינו. משתתפים בצערם של שלומית הילדים וכל משפחת בן דוד, יהי זכרו ברוך".

רס"ן (מיל') עמישר בן דוד
רס"ן (מיל') עמישר בן דוד

מהמועצה האזורית בנימין נמסר: "בקרבות הגבורה בעזה נפל לוחם המילואים עמישר בן דוד תושב היישוב עלי בבנימין. עמישר היה מחנך בתיכון, מתנדב כנהג אמבולנס ואיש חסד למען הציבור בתחומים רבים. בוגר מכינת 'בני דוד' בעלי". ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ: "לב כולנו עם שלומית היקרה והילדים הרכים. עמישר התגייס בשמחת תורה ומאז כמעט לא היה בבית. הוא שירת בחפ"ק של חטיבת הקומנדו. בזכותו ובזכות חבריו הגיבורים עם ישראל חי. בנימין כולה מחבקת ומחזקת את תושבי עלי ובייחוד את החברים בשכונת היובל".

סמ"ר דויד ששון, לוחם עוקץ שנפל בדרום הרצועה
סמ"ר דויד ששון, לוחם עוקץ שנפל בדרום הרצועה | צילום: דובר צה"ל

ביום רביעי דובר צה"ל התיר לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות ברצועת עזה: סמ"ר דויד ששון, לוחם ביחידת עוקץ, בן 21 מגנות הדר, אשר נהרג כתוצאה מפיצוץ מטען, במהלך היתקלות עם מחבלים בדרום הרצועה. באותה התקרית נפצעו 12 לוחמים נוספים, בהם שלושה לוחמים מחטיבת הקומנדו ושני לוחמים מיחידת עוקץ שנפצעו באורח קשה. בקרב אחר בדרום הרצועה, לוחם בחטיבת הקומנדו נפצע באורח קשה.