איראן מאיימת: "שוקלים לבחון מחדש את דוקטרינת הגרעין"

לפי דיווח בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים, מפקד בכיר במשמרות המהפכה אמר כי "לאור האיומים מצד ישראל - מדיניות האטום של איראן עלולה להשתנות", והוסיף: "אם ישראל תתקוף את מתקני הגרעין באיראן - נגיב בנשק מתקדם מתקיפתנו הקודמת"

טילים איראניים
טילים איראניים | צילום: Shutterstock

ברקע החשש מתגובה ישראלית, מפקד מטה ההגנה על המתקנים הגרעיניים באיראן, אחמד חק טלב, איים: "ייתכן ונבחן מחדש את מדיניות הגרעין שלנו - אם ישראל תאיים במתקפה על המרכזי הגרעין שלנו" - כך דווח היום (חמישי) בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים.

טלב, בכיר במשמרות המהפכה שדרגתו מקבילה לתת-אלוף, הוסיף: "אנחנו מוכנים לעמוד מול כל איום ישראלי שיכוון למתקנים הגרעיניים שלנו. אם ישראל תתקוף את המתקנים שלנו - נגיב בנשק מתקדם יותר מהמתקפה הקודמת".

בתוך כך, מפקד זרוע האוויר והחלל במשמרות המהפכה, אמיר עלי חאג'י זאדה, אמר לסוכנות הידיעות תסנים כי "הנשק ששיגרנו לעבר ישראל ביום שבת היה ישן ומינימלי. יש בידינו נשקים מתקדמים יותר - כגון הטיל ההיפרסוני 2". מוקדם יותר היום, דווח בבלומברג כי ספינת ריגול איראנית עזבה את הים האדום, "מחשש שתהפוך למטרה ישראלית בתגובה נגד טהרן".

ספינת הריגול האיראנית
ספינת הריגול האיראנית | צילום: IRNA

אמש פורסם בוול סטריט ג'ורנל כי משמרות המהפכה של איראן נמצאות בכוננות גבוהה, ופינו בסיסים בסוריה. כמו כן, טהרן הזהירה את חיזבאללה מפני תגובה אפשרית של צה"ל. בתוך כך, בכיר אמריקני אמר הלילה לרשת ABC  כי "לא סביר שישראל לתקוף את איראן לפני פסח". הוא הוסיף, עם זאת, כי "זה תמיד יכול להשתנות". ב"אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטרי דווח כי ארה"ב הסכימה לפעולה ברפיח, בתמורה לתגובה ישראלית מוגבלת נגד איראן.

בנוסף, ב"אל-ג'רידה" הכוויתי דווח כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הציע בשיחתו עם מקבילו האיראני איברהים ראיסי שלשום כי מוסקבה תתווך במגעים לרגיעה בין ירושלים לטהרן. לפי מקור בלשכתו של ראיסי, האחרון "לא התנגד" - אך הציב כמה תנאים, כגון בלימת התגובה הישראלית נגד איראן, וכי טהרן תקבל מרוסיה חלקי חילוף ורכיבים אלקטרוניים הדרושים למטוסי "סוחוי-35".