אבנים על רכב דודם של נרצחי הפיגוע; 5 מתנחלים חשודים בתקיפה

שתי צעירות שנסעו במכוניתו של הדוד נפצעו קל מרסיסים. חמישה מתנחלים חשודים שיידו אבנים על כלי רכב פלסטינים ותקפו שוטר וחייל סמוך לכפר אל-מועייר

זמן צפייה: 02:37

פלסטינים יידו אחר הצהריים (שלישי) אבנים לעבר רכבו של דודם של הראל ויגל יניב, שנרצחו שלשום בפיגוע הירי בחווארה. שתי צעירות שנסעו במכונית נפצעו קל מרסיסים. במקביל, חמישה מתנחלים נעצרו בחשד סמוך לכפר אל-מועייר לאחר שיידו אבנים לעבר כלי רכב פלסטינים ותקפו שוטר וחייל.

בתוך כך, השליח המיוחד של ארה"ב, הארדי אמר, ביקר היום בחווארה, הביע תנחומיו על הנזק שנגרם וגינה את אלימות המתנחלים: "מודאגים מאוד מההסלמה האחרונה בגדה המערבית", כך נכתב בציוץ מטעם ארצות הברית.

כוחות הביטחון בחווארה לאחר הפיגוע
כוחות הביטחון בחווארה לאחר הפיגוע | צילום: נאסיר אשתייה, פלאש 90

מוקדם יותר היום התקבל דיווח במוקד המשטרה על אודות יידוי אבנים לעבר כלי רכב פלסטינים שנעו על כביש 458 סמוך לכפר אל-מועייר. קצין משטרה שחלף במקום הבחין במספר חשודים שעומדים בצידי הכביש וחשוד שמתעמת עם חייל ותוקף אותו.

"הקצין עצר את רכבו, התקדם לעבר החשודים וביצע מעצר של חשוד בגין תקיפת חייל. במהלך מעצרו מספר חשודים התקדמו לעבר הרכב המשטרתי הפריעו למעצר תוך שהם מתעמתים עם הכוחות ומתיזים על פניו של קצין המשטרה גז פלפל ומנקבים צמיד של הרכב המשטרתי. למקום הוזעקו כוחות נוספים שעצרו ארבעה חשודים ועיכבו נוסף. החשודים מובאים לחקירה.

יגל יעקב יניב והלל מנחם יניב
יגל יעקב יניב והלל מנחם יניב שנרצחו בפיגוע בחווארה

"משטרת ישראל רואה בחומרה אירועי אלימות המופנת כלפי כוחות הבטחון ותגלה אפס סובלנות כלפי מפירי הסדר הציבורי הפוגעים בכוחות הביטחון ובשלומם של משתמשי הדרך".

אמש, לפי החשד, יידו כמה מתנחלים שנסעו ברכב בצומת הסמוך לחווארה אבנים לעבר קצין מסיירת גולני, האיצו לעברו וניסו לדרוס אותו. הקצין ירה לעבר גלגלי המכונית של המתנחלים - והם נמלטו מהמקום. לא היו נפגעים באירוע.

הרמטכ''ל הרצי הלוי בזירת הפיגוע בחווארה
הרמטכ''ל הרצי הלוי בזירת הפיגוע בחווארה, יום ראשון | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר היום ערך הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי תחקיר ראשוני בעקבות הפיגועים וההתפרעויות שאירעו בימים האחרונים בשטחי יהודה ושומרון. בעת סיורו בחטיבת הבקעה והעמקים של צה"ל, הרמטכ"ל הלוי הבהיר כי כוחות צה"ל ממשיכים במצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגועים בחווארה ובבקעה.

לדבריו, "הפיגועים והאירועים האחרונים גבו מאתנו מחיר כבד, ואנו מתחקרים ולומדים אותם. נסכל טרור מכל סוג, ונמשיך לפעול בכלל האמצעים המבצעיים והמודיעיניים על מנת ללכוד את המחבלים". בהמשך, הלוי גינה את אלימות קומץ המתנחלים נגד חיילי צה"ל וכוחות הביטחון והוסיף: "צה"ל הוא האחראי על הביטחון ביהודה ושומרון. גם אירועי הפורענות החמורים בחווארה לאחר הפיגוע הקשה, יתוחקרו לעומקם".