חקירת שב"כ חשפה: כך מתאמנים מחבלי הג'יהאד האיסלאמי באיראן

שב"כ פרסם חלקים מחקירתו של באסל מהדי, מפקד מחלקה בארגון הטרור שנעצר ברצועה בחודש שעבר. בחקירתו סיפר על קורס הצלפים אליו הגיע, ועל המסלול שעבר. "נסעתי מעזה למצרים, משם לסוריה, לבנון ואז לאיראן. אמרו לי לצאת לקורס ושהמשכורת שלי תעלה", סיפר

זמן צפייה: 02:35

שב"כ פרסם היום (שלישי) חלק מחקירתו של באסל מהדי, מפקד מחלקה בג'יהאד האיסלאמי אשר נעצר על ידי כוחות הביטחון ברצועת עזה לפני כחודש והועבר לחקירה בישראל. בחקירתו של מהדי הוא מתאר את מחנה האימונים שעבר בארגון הטרור בבסיס אימונים צבאי באיראן, אשר הועברו על ידי חיילים איראנים בקבוצת של 15 עד 20 פעילי הג'יהאד האיסלאמי מעזה, לבנון וסוריה.

"המפקד שלי התקשר אלי ואמר לי שאני צריך לצאת לאיראן לקורס צלפים, ושתהיה לי תועלת ממנו והמשכורת שלי תעלה כשאחזור", סיפר מהדי לחוקריו. "נסעתי מרצועת עזה למצרים, שם הייתי בערך שבועיים. משם נסעתי לסוריה למספר ימים ואז ללבנון. אחרי שבועיים נסענו שוב מסוריה לאיראן", הוסיף".

חברי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה
חמושי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה (ארכיון) | צילום: יוסף מוחמד, פלאש 90

מהדי סיפר על מהלך הקורס עצמו ועל הדברים שלמד. "באיראן הקורס נערך 15 ימים, והיו בו אימוני כושר גופני ואימוני ירי על נשקים מסוגים שונים", אמר. "ארבעה ימי אימון על קלאצ'ניקוב למרחק 100 מטרים, חמישה ימים למרחק 100 עד 150 מטרים, שישה ימים על דרגונוב (סוג של רובה צלפים). התאמנו בירי על אבנים, מטרות ובלונים למרחק של 300 מטרים", הוסיף. עוד סיפר בחקירתו כי "יש פעילים שעברו באיראן קורסים ואימונים ברקטות וארטילריה".