בהמלצת שב"כ: גלנט חתם על 4 צווי מעצר לחשודים בהתפרעות בשטחים

שר הביטחון החליט על מעצרם של ארבעה מתוך חמשת החשודים שנעצרו בחשד להתפרעויות בכפר תורמוס עיא בשבוע שעבר. שניים מהחשודים ייעצרו לכ-6 חודשים, ושניים נוספים לתקופה של כ-4 חודשים

Whatsapp Image 2023 06 21 At 2
רכב ובית שנשרפו בפרעות המתנחלים בתורמוס עייא | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט הוציא היום (רביעי) צווי מעצר מנהלי לארבעה מתוך חמשת החשודים בהתפרעויות המתנחלים בבנימין ובשומרון בשבוע שעבר. שניים מהם ייעצרו לשישה חודשים, בעוד ששניים נוספים לארבעה חודשים.

בעקבות הפרעות בכפר תורמוס עיא, שר הביטחון יואב גלנט כבר שקל בשבוע שעבר להוציא צווי מעצר מנהליים למנהיגי נוער הגבעות - כמו שהוציא לאחר הפרעות בחווארה. בשב"כ הכינו תשתית מודיעינית למהלך כזה מתוך הבנה שפוטנציאל הסיכון שכרוך בפרעות האלה גדול.

Whatsapp Image 2023 06 23 At 1
אחד הצעירים שנעצרו בעקבות הפרעות בתורמוס עייא | צילום: חוננו

נזכיר כי בשבוע שעבר ערכו מאות מתנחלים פעולת נקם בכפר תורמוס עיא שמצפון לרמאללה. הפורעים הציתו רכבים ובתים בכפר, ופצעו מספר פלסטינים, במחאה על הפיגוע שהתרחש בכניסה לעלי, שגבה את חייהם של ארבעה ישראלים. בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראו המתנחלים הולכים ברחובות הכפר ללא נוכחות של צבא או משטרה במקום ומציתים רכבים ובתים של תושבי המקום.

למרות הערכות של צה"ל שיהיו פרעות כאלה וניסיונות נקמה של מתנחלים בפלסטינים, עדיין לא הצליחו בצבא למנוע את ההתפרעות ואת הפגיעה ברכוש ובפלסטינים. בצה"ל מבינים שהסיכון והפוטנציאל לתבערה שכרוך באירועים האלה הוא משמעותי, הצבא מתגבר את יהודה ושומרון בכוחות נוספים.

התפרעויות באום ספרא
התפרעויות באום ספרא | צילום: חדשות 13

בעקבות הפרעות, בשבוע שעבר פרסמו הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש שב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי הודעה חריגה, שבה נאמר: "בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים חפים מפשע. המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן". כמו כן, הפלסטינים פרסמו תיעוד מהפרעות באום ספא היום - שבו נראים מתנחלים פותחים בירי חי.

"כוחות הביטחון פועלים אל מול אותם פורעים, תוך סיכון חייהם של חיילי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל ומשרתי שירות הביטחון הכללי. אלימות זו מגבירה טרור פלסטיני, פוגעת במדינת ישראל, ובלגיטימציה הבינלאומית של כוחות הביטחון להיאבק בטרור הפלסטיני, ומסיטה את כוחות הביטחון ממשימתם המרכזית נגד הטרור הפלסטיני. צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מחויבים להמשיך לפעול בנחישות ובכל האמצעים העומדים לרשותנו לשמירה על הביטחון והחוק ביהודה ושומרון", נטען.