פיגוע משולב באריאל: 3 נרצחו ו-3 נפצעו אנוש וקשה

הפיגוע החל בשער הכניסה לאזור התעשייה באריאל והמשיך בתחנת דלק סמוכה. לאחר מכן, כך נראה, המחבל - בן 19 מהשומרון - נמלט לכביש 5, גרם לתאונה, יצא מהרכב ונוטרל. מותם של שלושה מהפצועים נקבע בשטח, ו-3 פונו במצב אנוש וקשה לבית החולים בילינסון בפ"ת

זמן צפייה: 04:09

פיגוע משולב באריאל: פיגוע דקירה ודריסה אירע הבוקר (שלישי) באזור תעשייה ברקן סמוך לאריאל. שלושה בני אדם נרצחו: אחד מהם כבן 40 ושניים כבני 35. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הגיע לשער הכניסה של אזור התעשייה, שם דקר את המאבטח ופצע אותו קל. משום שהמקום היה עמוס אנשים, המאבטח ירה כמה יריות לאוויר והמחבל נמלט לתחנת הדלק הסמוכה - שם דקר שלושה אנשים נוספים, פצע אותם והצליח להימלט. לאחר מכן הוא גנב רכב, התחיל לנסוע על כביש 5 ועד מהרה ביצע תאונת דרכים. המחבל הוא מוחמד סוף, בן 19, מהכפר חארס שבאזור סלפית עם אישור עבודה.

ממד"א נמסר: "חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ל-6 נפגעים, בהם 2 שמותם נקבע בשטח". הפראמדיקים ופינו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה 3 פצועים במצב קשה. זמן קצר לאחר מכן, כאמור, דווח על מותו של הרוג נוסף.

פראמדיק מד"א נריה קתוע, שטיפל בפצוע סמוך לש"ג באריאל, סיפר: "גבר בן 35 שכב בסמוך לש"ג כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. הוא היה בהכרה ותקשר איתנו, מיד הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות, הכנסנו אותו לניידת לטיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה. פצוע נוסף במצב אנוש שהיה מחוסר הכרה טופל ע"י כוח רפואה של צה"ל".

זירת הפיגוע באריאל
זירת הפיגוע באריאל | צילום: איחוד הצלה סניף אריאל

פראמדיק מד"א תומר פיין וחובש רפואת חירום במד"א אנטולי פירר סיפרו: "סמוך למשאבות בתחנת הדלק שכבו שני פצועים שסבלו מפצעי דקירה. גבר כבן 35 היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ולאחר בדיקות רפואיות פראמדיקית של מד"א קבעה את מותו. הפצוע השני, גבר כבן 40 היה בהכרה מעורפלת, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל מתן תרופות ופלזמה על מנת לייצב את מצבו ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה  - שם הוא הורדם והונשם".

המחבל, מוחמד סוף
המחבל, מוחמד סוף

המחבל, מוחמד סוף
המחבל, מוחמד סוף

דובר צה"ל מסר: "בהמשך לדיווח הראשוני, מחבל הגיע לשער הכניסה באזור התעשייה אריאל ודקר אזרחים ששהו במרחב. בתחנת דלק סמוכה, נדקרו אזרחים נוספים ששהו באזור. המחבל נמלט נתפס ונוטרל. כוחות צה"ל סורקים במרחב. פרטים נוספים בהמשך".

אמבולנסים בזירת הפיגוע באריאל
אמבולנסים בזירת הפיגוע באריאל | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

תאונת הדרכים שגרם המחבל בכביש 5
תאונת הדרכים שגרם המחבל בכביש 5 | צילום: הצלה ללא גבולות

מוסדות החינוך באריאל שלחו הודעה לתלמידים ולהורים ובה נכתב: "לידיעתכם היה פיגוע דקירה בכניסה לאזור תעשייה מערב יש פצועים, כרגע ההנחיה לנעול שערים במוסדות חינוך ואין יציאה של תלמידים לטיולים".

אחותו של המאבטח שמאושפז במצב קשה, ליה גולדבורט, סיפרה: "הוא בהכרה, דיברנו איתנו. אמרו לנו שיש לנו מזל. עשו לו בדיקות וכרגע זה מה שידוע לנו". לדבריה, אחיה ניסה להתקשר אליה ולספר לה על הפיגוע, "אבל לא יכולתי לענות לו באותו רגע וניסיתי לחזור אליו. אחרי זה התקשרה אליי מישהי שאני מכירה ואמרה שקרה משהו באריאל. ניסיתי ליצור איתו שוב קשר, התחלתי לדאוג והתקשרתי אליו והוא אמר שהוא בדרך לבילינסון באמבולנס".

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר: "אזרחי ישראל קמו היום לבוקר קשה וכואב. מחבל נתעב ביצע פיגוע טרור קשה באריאל. בשם ממשלת ישראל ומדינת ישראל אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים. אנחנו נלחמים בטרור ללא הפוגה ובמלוא העוצמה של צה"ל, שב"כ וכל זרועות הביטחון. הצלחנו בתקופה האחרונה לפרק תשתיות והתארגנויות רחבות, אבל את המלחמה הזו עלינו לנהל בכל יום מחדש. כוחות הביטחון שלנו פועלים סביב השעון כדי לשמור על אזרחי ישראל ולפגוע בתשתיות הטרור בכל מקום ובכל זמן".

אלי שבירו, ראש העיר אריאל, אמר: "אין הנחיות מיוחדות לתושבים. פארק תעשיות אריאל-מערב מרוחק מהעיר כשישה קילומטרים. זה יכול לתפוס אותנו כאן וגם בתל אביב. יש פה פלסטינים וישראלים מכל הארץ. אי אפשר להגיד שבגלל האירוע הזה אנשים צריכים להישאר בבית. מפגע בודד דקר מאבטח בכניסה ונמלט. אחרי זה הוא דקר אנשים נוספים. לאחר מכן הוא עזב את המקום לזירה נוספת – שם הוא נוטרל".