נפצע בפעילות - וחזר להילחם: לוחם דובדבן טופל בביה"ח ושב לג'נין

רס"מ ע', לוחם יחידת הקומנדו שנפצע באורח קל מרסיסי רימון במהלך פעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים, פונה לבית החולים העמק בעפולה - ולאחר שקיבל טיפול רפואי התעקש לחזור מיד ליחידה ולקחת חלק במאמץ לסיכול הטרור

זמן צפייה: 01:01

נפצע בפעילות - וחזר להילחם: רס"מ ע', לוחם יחידת הקומנדו דובדבן שנפצע באורח קל מרסיסי רימון הבוקר (שני) במהלך פעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים בג'נין, פונה לבית החולים העמק בעפולה - ולאחר שקיבל טיפול רפואי התעקש לחזור מיד ליחידה ולקחת חלק במאמץ עוצבת הקומנדו לסיכול הטרור במחנה הפליטים.

המבצע החל קצת אחרי השעה 1:00 אחר חצות, כאשר בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ הותקפה מפקדה המהווה את החמ"ל האחוד של הפלגים במחנה הפליטים בג'נין שבצפון השומרון ופעילי "גדוד ג'נין". מל"טים של צה"ל תקפו את החמ"ל מהאוויר, ולאחר מכן הושמדה מעבדת נפץ לייצור מטענים והוחרם משגר רקטות מאולתר. 20 מבוקשים נעצרו על ידי כוחות הביטחון במהלך הפעילות, והפלסטינים מדווחים על שמונה הרוגים ועשרות פצועים.

רס''מ ע', לוחם דובדבן שנפצע בפעילות בג'נין וחזר להילחם
רס''מ ע', לוחם דובדבן שנפצע בפעילות בג'נין וחזר להילחם | צילום: דובר צה''ל

הפעילות נמשכת גם בשעות האחרונות, כאשר חילופי אש מתנהלים עם חמושים סמוך למסגד במחנה הפליטים ג'נין. מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס של צה"ל תקף להסרת איום. מדובר צה"ל נמסר כי המפקדה שהותקפה שימשה בנוסף כחמ"ל תצפית, כמקום התכנסות של מחבלים חמושים לפני ואחרי פעילות טרור, כאזור התחמשות בנשקים ומטענים וכמרכז הקשר והתקשורת של הפעילים. בנוסף, המפקדה שימשה מחסה לפעילים מבוקשים על רקע ביצוע הפיגועים בחודשים האחרונים בגזרה.

פעילות כוחות צה''ל בג'נין, בשטחים
פעילות כוחות צה''ל בג'נין | צילום: דובר צה''ל
תקיפה אווירית של צה''ל בג'נין
תקיפה אווירית של צה''ל בג'נין | צילום: רויטרס

אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס מפקד על המבצע, כאשר בשעה זו כלל הכוחות מאגפים את מחנה הפליטים, בהם חטיבת הקומנדו וסיירות גולני, צנחנים ונח"ל. הכוחות איתרו בדירות במחנה הפליטים מטענים שהמחבלים תכננו לזרוק על הכוחות בכניסה.