צה"ל: רחפן ישראלי נפל בדרום רצועת עזה

מצה"ל נמסר כי כלי הטיס התרסק בשטח הרצועה וכי האירוע מתוחקר. לפי דיווחים פלסטיניים, הרחפן הזעיר יורט מזרחית לרפיח ונתפס ע"י חמאס. זאת כיממה לאחר שחזבאללה הודיע שהפיל רחפן בלבנון

זמן צפייה: 00:18

צה"ל מסר הבוקר (שלישי) כי רחפן ישראלי נפל בדרום רצועת עזה וכי האירוע מתוחקר. גורמים בעזה מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" כי רחפן ישראלי זעיר הופל מזרחית לרפיח באמצעות ירי, וכי הוא נתפס על ידי חמאס.

אתמול אישר דובר צה"ל כי רחפן ישראלי נפל שלשום בשטח לבנון, במהלך פעילות שגרתית באזור. לדבריו, אין חשש לדליפת מידע באירוע. ההודעה הגיעה לאחר שמוקדם יותר חזבאללה טען כי לוחמי הארגון הצליחו להפיל מל"ט ישראלי שחצה את הגבול מישראל לעבר הכפר ראמיה שבדרום לבנון, ממנו יצאה המנהרה העמוקה ביותר של חזבאללה למושב זרעית. לפי ההודעה, פעילי הארגון הפילו את כלי הטיס בעזרת "אמצעי הלחימה המתאימים" - וכעת הוא בידם.

לפי דיווח ברשת אל-מנאר, כלי הטיס הישראלי שהה חמש דקות בשטח לבנון לפני שהופל, היה חמוש ונשא ציוד האזנה. כמו כן, לפי כתב הרשת כלי הטייס הופל כשהוא שלם ומבלי שנגרם לו נזק משמעותי.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

"פומפאו לנשיא לבנון: פרק המפעל של חזבאללה – או שישראל תתקוף"

בצה"ל מעריכים: חזבאללה יוציא לפועל פיגוע נוסף בצפון

מחשש לחדירת מזל"טי נפץ של חזבאללה: צה"ל פרס פטריוט בצפון

יו''ר חזבאללה חסן נסראללה
יו''ר חזבאללה חסן נסראללה

לפני כשבועיים תקפו לכאורה מל"טים ישראליים בדאחייה שבביירות מפעל של חזבאללה לדיוק טילים. במסגרת התקיפה, כלי הטיס החמושים נחתו במדויק על מערבל יקר ערך שהחנה חזבאללה בחניון פתוח - והוא יצא מכלל שימוש. הפעולה מעכבת את פרויקט הטילים המדויקים של הארגון.

ברקע המתיחות בצפון, הארגון פרסם הודעה לפיה פעיליו הצליחו ליירט בעזרת "אמצעי הלחימה המתאימים" כלי טיס בלתי מאויש באזור הכפר ראמיה - וכעת הוא בידיהם.