יובל קסטלמן ניטרל מחבלים, התחנן על חייו - ונורה למוות ע"י חיילים

בביה"ח שערי צדק נקבע מותו של יובל דורון קסטלמן, עו"ד בן 38 ממבשרת ציון, שניטרל את המחבלים שביצעו אתמול את הפיגוע בירושלים - ואז נחשד ע"י חיילים כמחבל ונורה למרות שזרק את נשקו. בעקבות חשיפת חדשות 13: החקירה תתבצע בשיתוף מצ"ח

זמן צפייה: 03:36

בבית החולים שערי צדק בירושלים נקבע הלילה (שישי) מותו של יובל דורון קסטלמן, בן 38 ממבשרת ציון, עו"ד בנציבות שירות המדינה, שנפצע באורח אנוש בפיגוע הירי אתמול בבוקר בכניסה לבירה. הוא ניטרל את המחבלים, אך אז חשבו חיילים שגם הוא מחבל - וירו בו על-אף שהרים ידיים והתחנן על חייו. בעקבות חשיפת חדשות 13 בנושא - מדובר צה"ל נמסר כי החקירה תתבצע בשיתוף מצ"ח.

"אתמול (ה') נפתחה חקירה על ידי משטרת ישראל ושב״כ", נמסר מדובר צה"ל, "עם קבלת פרטי החקירה הראשוניים ולנוכח נסיבות האירוע הוחלט כי החקירה תתבצע בשיתוף המשטרה הצבאית החוקרת. צה״ל מביע צער על מותו של האזרח".

משפחתו של קסטלמן מספרת כי היום יום ההולדת שלו, וכי הוא שירת בעברו בכוחות הבטחון ותמיד היה גיבור והראשון לזנק להציל חיים. הוא הבחין באירוע מהצדו השני של הכביש בשעה שנסע לעבודה בקריית הממשלה, ועצר את רכבו בכדי לנטרל את המחבלים.

כוחות בזירת הפיגוע בירושלים
כוחות בזירת הפיגוע בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מדוברות המשטרה נמסר: "משטרת ישראל ושב"כ ממשיכים בחקירת הפיגוע שבו נוטרלו 2 מחבלים ע"י 2 חיילי צה״ל ואזרח חמוש נוסף יובל דורון קסטלמן ז״ל, שחתרו למגע ומנעו את המשך הפיגוע ומסע ההרג. ממצאי החקירה עד כה מצביעים על כך שבמהלך הפיגוע, אחד מחיילי צה״ל זיהה והחשיד בשוגג את יובל ז״ל שפעל בגבורה ובאומץ לב לנטרול המחבלים - כמחבל שלישי. אותו חייל ביצע גם לעברו ירי שהוביל לפציעתו הקשה ולמותו הטראגי הלילה. לחקירה צורפו חוקרי משטרה צבאית. חקירת הפיגוע נמשכת, במהלך היממה בוצעו מעצרים לצד המשך קידום הפעולות הנדרשות בהקשר של בתי המחבלים וחקירת קרוביהם לשלילת מעורבות כלשהי/סיוע למחבלים. אנו משתתפים בצערם של בני משפחתו של יובל ז״ל שפעל בגבורה והציל חיים, ובצערם של משפחות יתר הנרצחים בפיגוע ומייחלים להחלמת הפצועים בהקדם".

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מד״א

ראש מועצת מבשרת ציון יורם שמעון כתב הבוקר לתושבים: "בשמי ובשם כל תושבי מבשרת ציון, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של יובל דורון קסטלמן. יובל דורון, תושב היישוב, בן 38, חתר למגע עם המחבלים בפיגוע אמש בירושלים, נפצע, ומותו נקבע בחצות הלילה. דורון היה בדרכו לעבודה במחלקה המשפטית בנציבות שירות המדינה בירושלים, הבחין מהנתיב הנגדי בפיגוע, וחתר למגע להציל חיים של אחרים. משפחתו ומקורביו מספרים כי גם בעבודתו הקודמת בכוחות הביטחון, היה תמיד הראשון לחתור למגע ולהציל חיים. באופן סימבולי ועצוב - הבוקר, 1.12 הוא יום הולדתו של יובל דורון. תהא נשמתו של יובל דורון צרורה בצרור החיים. יהי זכרו ברוך".

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה

בסמוך לשעה 7:40 אתמול הגיעו שני מחבלים ברכב עם רובה מסוג M16 ואקדח ופתחו באש לעבר אזרחים בתחנת האוטובוס. שלושה בני אדם נרצחו בפיגוע בטרם נוטרלו המחבלים: הרב אלימלך וסרמן (73), חנה איפרגן (67) וליביה דיקמן (24).