אחיה של נרצחת הפיגוע במעיין דולב העיד: "הרגו אותנו בלי סיבה, אני פה בשליחות"

דביר שנרב, אחיה של רנה שנרצחה בפיגוע באוגוסט 2019, העיד בבית המשפט הצבאי כשמולו המחבלים שביצעו את הפיגוע ואמר: "המקום הזה הפך למקום של מוות ולאנשים שרוצים רק לעשות רע בעולם בלי שום אמות מידה מוסריות. גרמו לחיים ולמציאות שלנו להשתנות"

זמן צפייה: 02:21

סג"ם דביר שנרב, אחיה של רנה שנרב שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב באוגוסט 2019, העיד היום (שני) בבית המשפט הצבאי כשמולו המחבלים שביצעו את הפיגוע. בפתח דבריו אמר שנרב: "אני מסתכל עליכם (השופטים). יש פה לב שומע ואני רוצה לשתף אתכם. אני קצין בצה"ל ופועל למען המדינה. החוויה הזו שינתה אותי מקצה לקצה. שינתה בי את הביטחון האישי שכל אדם צריך לחוות במקום שבו הוא חי. הפגיעה הזאת שחוויתי על גופי, והמראות שראיתי את רנה אחותי שם במעיין כשהיא מתבוססת בדמה, ואני חווה איתה את רגעיה האחרונים בעולם הזה, אלו רגעים בלתי נשכחים שאני חווה אותם כל רגע ורגע".

"במקביל", הוסיף, "יש בי שליחות ואני שליח של העם שלי לייצג את העם בבית המשפט ומחוצה לו בעשייה להוסיף טוב וחסד, ולשמור על מדינת ישראל. אני מרגיש שליחות מהמקום שבו אני יודע שיש אמת בצד אחד של המוסר".

הפיגוע במעיין בדולב, רינה שנרב
הפיגוע במעיין בדולב, רנה שנרב | צילום: באדיבות המשפחה, רועי תורתי

לדבריו, "אני הצד שנפגע שרק הלך לטייל ולהנות עם המשפחה ולא רציתי לחפש בעיות. הכל היה מאורגן מראש והמקום הזה שהגענו אליו שהיה מקום שמטיילים אנשים מכל הארץ, המקום הזה הפך למקום של מוות ולאנשים שרוצים רק לעשות רע בעולם בלי שום אמות מידה מוסריות, בלי שום סיבה פשוט ראו אותנו, התחבאו והפעילו עלינו את המטען וגרמו לחיים ולמציאות שלנו להשתנות. אני עומד פה היום ומאשים את האנשים שעשו את זה ואנשים ששלחו אותם ומימנו אותם. כל אותם אנשים צריכים להיות מאחורי סורג ובריח".

"לא רציתי שאהיה משפחה חסרה לכל החיים אבל אני פה בשליחות ושיהיה דין צדק ושכל המחבלים שעשו את הפיגוע יהיו מאחורי סורג ובריח. אני מתפלל לעתיד טוב יותר ומאמין שיהיה טוב יותר. גם בתקופה כזו כל עם ישראל מאחרינו וכולם יודעים שיש צד מוסרי וצד שהאמת בידו. אני שמח על הזכות לעמוד עם מדי צה"ל ולהיות במקום יציב מספיק נפשית וגופנית ולעמוד מולכם ולהגיד אני מאשים", אמר.

Whatsapp Image 2019 09 28 At 2
סאמר ערביד, ראש חוליית המחבלים שרצחה את רנה שנרב

הריסת בית המחבל מהפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב
הריסת בית המחבל מהפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב | צילום: חדשות 13

כזכור, בפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב בת ה-17, נפצעו קשה ובינוני אחיה דביר ואביה איתן. השלושה נפגעו בפיצוץ מטען חבלה שהטמינו מחבלים במעיין עין בובין, הסמוך להתנחלות דולב. כוחות הביטחון לכדו את חוליית הטרור שביצעה את הפיגוע - שלושה מחבלים מהחזית העממית לשחרור פלסטין - כשברשותה מטען חבלה נוסף מוכן להפעלה.

על פי כתב האישום שהוגש נגד סאמר ערביד, ראש החולייה שביצעה את הפיגוע שבו נרצחה שנרב, הוא הואשם בגרימת מוות בכוונה. כזכור, ערביד התמוטט ואושפז קשה אחרי חקירת שב"כ, אך החלים כעבור מספר ימים. על פי כתב האישום, ערביד ושניים מחברי החולייה בחנו את האפשרות לבצע פיגוע בו יניחו מטען חבלה במטרה לגרום למותם של ישראלים.

הם הגיעו למעיין בדולב כמה פעמים על מנת לאסוף מידע על השטח ולבדוק מהם הזמנים שבהם מגיעים חיילים ומתיישבים יהודים למעיין. השלושה החליטו לבצע את הפיגוע במהלך חודש אוגוסט 2019, ולהניח במעיין מטען ביום שישי - אולם משום שבמהלך הנסיעה למקום התברר להם כי טרם הושלמה במלואה הכנת הפצצה, הם חזרו לאחור וקבעו לבצע את הפיגוע במועד אחר.