המוסד ושב"כ חשפו: חמאס תכנן פיגוע בשגרירות בשוודיה   

הותר לפרסום: המוסד ושב"כ חשפו כי חמאס, בפיקוד בכירי הארגון, תכנן פיגועים נגד יעדים ישראליים במזרח התיכון ובאירופה - בהם שגרירות ישראל בשוודיה. "בזכות שילוב כוחות בין-ארגוני בארץ ובעולם נחשפת תמונה מקיפה ומעמיקה של פעילות הטרור של חמאס, כולל פרטים על זירות הפעולה, יעדי הפיגועים והמעורבים"

ניחום האבלים והלוויה של ח׳ליל חארז, סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון

פקודות מהנהלת הארגון, רכש רחפנים ושימוש בגורמי פשיעה - בתמיכת איראן: משרד ראש הממשלה, בשם המוסד ושב"כ, התיר לפרסום הערב (שבת) כי "במאמץ מודיעיני מתמשך נחשף מידע רב המוכיח כיצד פועל ארגון הטרור חמאס להרחיב את פעילותו האלימה לחו"ל במטרה לפגוע בחפים מפשע ברחבי העולם".

לפי ההודעה, "חמאס פועל לקדם פיגועים נגד יעדים במזרח התיכון, אפריקה ואירופה בפיקודם של בכירי הנהגת הארגון. ב- 14 בדצמבר 2023 הודיעו רשויות הביטחון והאכיפה בדנמרק ובגרמניה על מעצר נרחב של חשודים באירופה, שמאז מתנהל מולם הליך משפטי. במאמץ מודיעיני מתמשך נחשף מידע רב המוכיח כיצד פועל ארגון הטרור חמאס להרחיב את פעילותו האלימה לחו"ל".

ניחום האבלים והלוויה של ח׳ליל חארז, סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון
ניחום האבלים והלוויה של ח׳ליל חארז, סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון | צילום: משרד ראש הממשלה

עוד נמסר: "בזכות שילוב כוחות בין-ארגוני בארץ ובעולם נחשפת תמונה מקיפה ומעמיקה של פעילות הטרור של חמאס, כולל פרטים על זירות הפעולה, יעדי הפיגועים והמעורבים במימוש הפעילות - ממפקדי חמאס בלבנון ועד אחרון המפגעים בתשתית המבצעת, וכן מידע על כוונה לפגיעה בשגרירות ישראל בשוודיה, רכש רחפנים והפעלת גורמים מארגוני פשיעה באירופה. חמאס שואב השראה מפעילות הטרור של המשטר האיראני, וכמוהו שואף לפגוע ביעדים ישראליים, יהודיים ומערביים  - בכל מחיר. המוסד, שב"כ וצה"ל, בשותפות עם גופי הביטחון והאכיפה הבינלאומיים, ימשיכו לפעול לסיכול כוונות הטרור של חמאס ושל כל ארגוני הטרור, לבוא עימם חשבון בכל מקום בעולם למען ביטחון מדינת ישראל והעם היהודי". ⁠

המבנה הארגוני של חמאס
המבנה הארגוני של חמאס | צילום: משרד ראש הממשלה

אלה הפרטים שניתן לחשוף:

• חמאס פעל לקדם פיגועים נגד יעדים במזרח התיכון, אפריקה ובאירופה בפיקוד בכירי הנהגת הארגון סאלח אל-עארורי, עזאם אקרע וסמיר פנדי. השלושה היו, עד למותם בשבוע שעבר בביירות, גורמי מפתח משמעותיים בפעילות הטרור של חמאס ברחבי העולם.

• יעדי הפעולה של חמאס בחו"ל כללו מגוון יעדים ישראליים ויהודיים כולל כוונה לפגוע בשגרירות ישראל בשוודיה.

• את פעילות הטרור של הארגון באירופה הוביל ח'ליל ח'ראז, עד למותו בלבנון בנובמבר האחרון. ח'ראז, שהיה פקודו של עזאם אקרע במרחב הגדה של חמאס, שימש סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון.

• במסגרת תפקידו, ח'ראז היה אמון על חלק מהתשתיות שנעצרו בדנמרק, הולנד וגרמניה בדצמבר האחרון, ועל רכש של רחפנים באירופה לטובת מימוש הפעילות. כמו כן, עסק ח'ראז, באמצעות אנשי אמון, בבנייה וביסוס תשתיות טרור על בסיס סייענים של חמאס באירופה ופעילי ארגון פשיעה בשם "LTF" - LOYAL TO FAMILIA.

• גורמים אלו פעלו מטעם חמאס כשלוחיו באירופה, ובעיקר בדנמרק, גרמניה ובשוודיה, חלקם פעלו אף ביותר מזירה אחת. "LTF" הוצא מחוץ לחוק בדנמרק ב-2021, וחלק מפעיליו שוהים עדכנית בלבנון.

• מדובר בשיטת פעולה של שימוש בגורמי פרוקסי פלילי מקומי, כפי שארגוני הטרור האיראניים נוהגים לעשות כחלק מאסטרטגיה של המשטר האיראני לשימור מרחב הכחשה והרחקת איראן מתשלום מחירים על פעילויות טרור המכוונות על ידם.

• למרות ניסיונות ההרחקה וההכחשה האיראניים - קיים קשר מובהק בין איראן לחמאס.