נתניהו בדיון אסטרטגי: "אנחנו לקראת מערכה רחבה בצפון"

בהתייעצות ביום חמישי אמר רה"מ כי יש להיערך להרחבת המערכה בצפון, "בעצימות כזו או אחרת". גורמי ביטחון: "הסדר לא יחזיר את התושבים הביתה". בכיר בסביבת רה"מ: "לא נקבע מועד, אך מדובר בזמן הקרוב". אחרי יממה של אש - צה"ל תקף בעומק לבנון

זמן צפייה: 03:34

11 חודשים חלפו מאז החלה המלחמה, בזמן שעשרות אלפי תושבים מפונים משך כמעט שנה מבתיהם וכשביממה האחרונה נורו עשרות רקטות לעבר צפת ויישובים רבים בגליל העליון -  נראה שאין מנוס מהרחבת המערכה בצפון: בחדשות 13 פורסם הערב (שבת) כי בדיון אסטרטגי שקיים ביום חמישי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא אמר כי "אנחנו לקראת מערכה רחבה בעצימות כזו או אחרת". ביום שני יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון על החזית הצפונית. בתוך כך, חיל האוויר תקף הערב יעדי חיזבאללה באזור בעלבכ שבעומק לבנון.

בדיון שלשום נאמר מפורשות על-ידי גורמים השונים, בהם גם ראשי מערכת הביטחון, שהסדר מדיני לבדו לא ישיב את התושבים הביתה. עוד נאמר כי השאיפה היא להתחיל מערכה כמה שיותר מהר בהתאם לשני פרמטרים מרכזיים: יכולות צה"ל והיערכות הכוחות והחימושים ולגיטימציה בינלאומית. בכיר בסביבת נתניהו הדגיש, עם זאת, כי לא נקבע מועד למהלך הצבאי, אך מדובר בפרק זמן של שבועות עד חודשים בודדים.

עם זאת, גורמי ביטחון מעריכים שהרחבת המלחמה בצפון תדרוש צמצום של הנוכחות הצבאית בעזה. בצה"ל מעוניינים במהלך מוגבל שיעצור את מגמת ההסלמה בצפון, כשהנחת העבודה היא שכל מהלך לשינוי המציאות בצפון עלול להוביל למלחמה רחבה.

ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר אמר אחרי הפרסום כי "אחרי כמעט שנה של לחימה בצפון, בפעם הראשונה אנחנו שומעים שראש הממשלה מבקש להרחיב את התקיפות בלבנון. אנחנו תומכים בכל נוסחה שתביא ביטחון לצפון תחזיר את התושבים ותרחיק את המחבלים מקו הגבול. אני מאמין שרק ריסוק האויב יביא שקט כזה. כעת אנחנו רוצים לראות גם מעשים ולא רק דיבורים".

נזקי השריפות בעקבות נפילת רקטות בקריית שמונה
נזקי השריפות בעקבות נפילת רקטות בקריית שמונה | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
שריפה באזור קריית שמונה אחרי נפילות
שריפה באזור קריית שמונה אחרי נפילות
שריפה באזור קריית שמונה בעקבות ירי רקטות
שריפה באזור קריית שמונה בעקבות ירי רקטות | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

מקורות בלבנון אמרו כי בחיזבאללה חוששים ממתקפת פתע של ישראל, וסגנו של חסן נסראללה, נעים קאסם, אמר כי "אין תוכנית ליזום מלחמה, אבל הרחבת התוקפנות מצד ישראל תיענה בתגובה". הוא הוסיף: "אם תהיה מלחמה - ייגרם נזק עצום לישראל וללבנון".