הפצוע מחווארה משחזר: יריתי במחבל 10 כדורים - והוא ברח

דיוויד שטרן, לוחם הנחתים לשעבר בארה"ב, סיפר על פיגוע הירי בחווארה שבו נפצע בינוני: "המחבל הגיע לכביש וחסם אותנו בצורה חשודה. הוא הסתובב אלינו וירינו כמעט ביחד. הוא ירה עלינו ואני יריתי עליו"

זמן צפייה: 00:35

דיוויד שטרן בן ה-30, לוחם חיל הנחתים לשעבר בארה"ב ומאמן יחידות מיוחדות בצה"ל, שחזר היום (שלישי) את רגעי האימה בפיגוע הירי בחווארה: "ביום ראשון נסעתי עם אשתי שם. הגעתי לכיכר, המחבל הגיע לכביש וחסם אותנו בצורה חשודה. הוא הסתובב אלינו וירינו כמעט ביחד. הוא ירה עלינו ואני יריתי עליו. יריתי עליו מהחלון 10 כדורים – והוא ברח. נפצעתי, שמתי עליי חסם עורקים. אחרי כמה דקות האמבולנס הגיע ולקחו אותי לבית חולים". שטרן מטופל בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

לאחר תיאור האירועים פנה שטרן לציבור: "אני רוצה להגיד קודם כל תודה להשם ולכל עם ישראל על התפילות והתמיכה אני באמת מרגיש את האהבה של כולם תודה רבה". לאחר מכן ביקש מההנהגה המדינית להחזיר את תחושת הביטחון: "אני רוצה להגיד שחייבים להחזיר את המחסומים אי אפשר להמשיך ככה אנחנו בנס יצאנו מהפיגוע אבל מה יהיה עם המשפחה הבאה".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן התייחס וביקר את פעולות הממשלה בחווארה: "לצערי הרב תושבי השומרון מרגישים שמפקירים אותם אל מול גל הטרור. סגרו את החנויות בחווארה אחרי הפיגוע, ואחרי יומיים פתחו אותן בשקט. מה קרה? המצב השתנה? את המחסומים הביטחוניים לא מחזירים וזה כבר עלה בדם. אני דורש – הפסיקו את המציאות הזאת. החזירו את הביטחון, אנחנו מרגישים מופקרים ולא ניתן שיפקירו את התושבים שלנו".

סרן י', הקצין שתפס את המחבל בחווארה
סרן י', הקצין שתפס את המחבל בחווארה

מפרטי החקירה הראשונים עולה כי המחבל נורה על ידי חייל מגדוד 50 של הנח"ל שהיה בעמדה, ובנוסף גם שטרן שנפצע הספיק לירות לעבר המחבל, שנפצע מהירי - אך הצליח להימלט. כעבור זמן קצר אותר המחבל הפצוע ע"י כוח צה"ל - ונעצר במקום.

סרן י', קצין גששים מחטמ"ר שומרון שתפס את המחבל, סיפר לחדשות 13: "טיפות הדם שלו (של המחבל) הובילו למסתור שלו. הוא ישב פצוע, הרים ידיים ואמר אני עשיתי את הפיגוע. תיחקרתי אותו בערבית ואמר 'רציתי להיות שהיד'".