"אנסנו - ואז אבא הרג אותה": תיעוד קשה מחקירת מחבלי חמאס

ב"דיילי מייל" הבריטי נחשפו תמלילים קשים לקריאה מחקירותיהם של ג'מאל חוסיין אחמד ראדי (47) ובנו עבדאללה (18), שנלכדו בעזה ונלקחו לחקירה על הזוועות שביצעו ב-7 באוקטובר. "בכל בית שאליו נכנסו רצחנו או חטפנו מישהו"

זמן צפייה: 02:35

"בכל בית שאליו נכנסו רצחנו או חטפנו מישהו. באחד הבתים מצאנו הורים. ירינו בהם למוות. אנסתי אישה, היא צרחה ובכתה ואיימתי עליה עם אקדח וצעקתי עליה שתוריד את הבגדים. הייתי שם רבע שעה בערך - והלכתי". ב"דיילי מייל" הבריטי נחשפו היום (חמישי) תמלילי חקירותיהם של ג'מאל חוסיין אחמד ראדי (47) ובנו עבדאללה (18), שנלכדו על-ידי כוחות צה"ל ברצועה בחודש מרץ, ונלקחו לחקירה על הזוועות שביצעו ב-7 באוקטובר בקיבוץ ניר עוז.

ג'מאל, אב לשבעה ופעיל חמאס, נלכד בעזה בחודש מרץ יחד עם בנו עבדאללה. בחקירתם בישראל על-ידי השב"כ, הם תיארו כיצד ב-7 באוקטובר הם רצחו אזרחים חפים מפשע בבתיהם, חטפו אחרים ואנסו באכזריות נשים - וירו בהן למוות לאחר שסיימו לבצע בהן את זממם.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405231722' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד מחקירת מחבלי החמאס שנתפסו בחודש מרץ' poster='' kid='1_mbikoty6' duration='781']

מבלי לגלות חרטה על מעשיו, ג'מאל סיפר כיצד הם רצחו או חטפו ישראלים בכל בית אליו נכנסו בקיבוץ ניר עוז, אליו פלשו במהלך מתקפת חמאס על ישראל. הוא התוודה בחקירה כיצד באחד הבתים בקיבוץ, הם ביצעו אונס קבוצתי באישה. "היא צרחה ובכתה, אבל המשכתי לעשות את מה שעשיתי. אנסתי אותה. איימתי עליה עם האקדח שלי שתוריד את הבגדים שלה. היא לבשה מכנסי ג'ינס קצרים. אני לא יודע מה קרה לה, הייתי שם רבע שעה ואז הלכתי", אמר ג'מאל.

מנגד, בנו עבדאללה סיפר כיצד אביו רצח אותה לאחר המעשים. "אבא אנס אותה, ואז אני ובן דוד שלי אנסנו אותה. אחרי שסיימנו לאנוס אותה, אבא רצח אותה". בחקירתו, הוא הוסיף כי "לפני האישה הזו, אנסנו גם בחורה אחרת, הרגתי שני אנשים, אנסתי שני אנשים, ופרצתי לחמישה בתים".

ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ ניר עוז
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ ניר עוז | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לאחר פרסום תמלילי החקירות, דובר צה"ל מסר ל"דיילי מייל": "במהלך החודשים האחרונים ראינו אינספור עדויות לאלימות האכזרית שבה השתמש חמאס ב-7 באוקטובר, כולל מעשים מזעזעים של אלימות מגדרית ומינית. הודאות אלו מוכיחות עוד כי כל ניסיון להכחיש את זוועות 7 באוקטובר, ולהכפיש את עדויותיהם של עדים, ניצולים וחטופים משוחררים, הוא חלק ממסע דה-לגיטימציה לישראל, ולקידום הצדקת הטרור". הוא הוסיף כי האב והבן ממתינים למשפט בישראל.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-almog-show-clips-2-part-2405221813' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז' poster='' kid='1_xn4pn84s' duration='169']

בתוך כך, 229 ימים אחרי שנחטפו מבסיס נחל עוז, הוריהן של חמש התצפיתניות החטופות - לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי - החליטו לפרסם אתמול את סרטון חטיפתן, כפי שתועד ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. ממטה המשפחות נמסר כי "הסרטון, שאורכו 03:10 דקות, נערך וצונזר, והוא אינו כולל חלקים קשים לצפייה, הכוללים את הנרצחים הרבים בבסיס נחל עוז, את הנרצחים בתוך המיגונית ממנה נחטפו התצפיתניות, וקטעי אלימות רבים. הוא מראה את היחס האלים, המשפיל והמבזה שעברו הבנות ביום חטיפתן, ומעיד על הפחד העצום שנשקף דרך עיניהן".

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל, מסרה: "סרטון חטיפת התצפיתניות מפלח את הלב לרסיסים, ומוכיח שהאלימות המגדרית הייתה שם מהרגע הראשון. כל יום שהן בשבי הוא יום המסכן את ביטחונן הפיזי והנפשי ואנו מצטרפות לקריאת המטה להחזרת החטופים והנעדרים, וקוראות לממשלת ישראל: עשו הכל כדי להחזיר אותן הביתה, ועכשיו".