שקד לבר-לב: לגרש משפחת המחבל שרצח חיילים בפיגוע ב-2017

שרת הפנים פנתה לשר לביטחון פנים במכתב רשמי, כדי לגרש את משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, בו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל. זאת, לאחר שהורתה לשלול לאלתר את מעמדם. עם זאת, הסיכוי שההצעה תעבור בג"ץ איננו גבוה

שרת הפנים איילת שקד
טרם הודיעה על פרישה. שרת הפנים איילת שקד | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

שרת הפנים איילת שקד הודיעה היום (רביעי) על צעד תקדימי שבו תפעל למען גירוש משפחות מחבלים. שקד פנתה לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, בבקשה לגרש את קרובי משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, שבו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל. זאת, לאחר שהורתה לשלול לאלתר את מעמדם, אחרי אישור בית הדין לעררים. עם זאת, הסיכוי שהצעד יעבור את בג"ץ הוא קלוש, במיוחד בתקופת הבחירות.

עמר בר-לב
עמר בר-לב

לשבעה בני המשפחה שמעמדם נשלל אין כל עילה חוקית לשהות בישראל, וככל שהם נמצאים בשטחה כעת, הם למעשה שוהים שלא כדין - ויש להרחיקם בהתאם לחוק הכניסה לישראל. בעוד שדברים אלו תקפים לכל שוהה שלא כדין, במקרה זה קיימת חשיבות מיוחדת להרחיקם באופן מיידי, לדבריה, על מנת להשיג את תכלית ההחלטה ופסק הדין - להרתיע מחבלים פוטנציאליים מביצוע מעשים דומים.

תיעוד פיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים
תיעוד פיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים | צילום: מצלמות אבטחה

האחריות הביצועית של הרחקת שוהים שלא כדין, תושבי יהודה ושומרון, מונחת על כתפי משטרת ישראל ומשמר הגבול. על כן, שקד פנתה לשר לביטחון הפנים האמון על כוחות הביטחון, על מנת שיפעלו לגרש את קרובי המשפחה של המחבל כאמור, באופן מיידי.

שרת הפנים, איילת שקד: "בצעד תקדימי, שאזרחי המדינה ובראשם משפחות שכולות מחכים לו שנים רבות, אני פועלת לגירוש משפחות מחבלים. אחרי ששללתי את מעמדן, כעת אני ממשיכה לפעול ולדאוג שהן לא יהיו כאן. זו חובתי כשרת פנים בממשלת ישראל, להמשיך להילחם עבור המשפחות השכולות ועבור יקיריהן, ששילמו את המחיר הכבד של הטרור. מדינת ישראל צריכה להילחם בטרור בכל האמצעים העומדים לרשותה, והגיע הזמן להשתמש גם בכלי זה לצורך הרתעה".