נסראללה: פלישה לגליל עוד על הפרק; הרמטכ"ל: יפגוש את יכולותינו

מזכ"ל חיזבאללה שיגר איומים בנאום שנשא בצל ההסלמה: "פלישה לגליל - תרחיש אפשרי במלחמה". הוא הוסיף כי "ברשותנו נשק חדש שטרם נעשה בו שימוש" - ואיים גם על קפריסין: "עלולה להיות מעורבת במלחמה אם תסייע לישראל". רא"ל הלוי סייר בצפון: "יש לנו יכולות הרבה יותר חזקות, האויב יפגוש אותן"

זמן צפייה: 06:23

בצל ההסלמה בגבול הצפון: מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, שיגר היום (רביעי) מספר איומים לעבר ישראל בנאום שנשא, אמר כי "יש חשש גדול אצל ישראל מפלישה של חיזבאללה לאזור גליל" - ואיים: "זו אפשרות שקיימת ונוכחת בתרחיש של מלחמה בצפון".

"ברשותנו נשק חדש שטרם נעשה בו שימוש. האויב יודע שהכנו את עצמנו לימים הקשים ביותר. הוא יודע שמה שהכנו לו הוא חסר תקדים, ולכן הוא מורתע. האויב יודע שלא יהיה שום מקום שיחמוק מהטילים והכטב"מים שלנו. אלה לא יהיו הפגזות אקראיות, אלא ירי מדויק. כל טיל וכל כטב"ם למטרה שלו - והאויב יודע שיש לנו 'בנק מטרות' גדול", אמר מזכ"ל חיזבאללה, והוסיף כי "אם תיכפה מלחמה על לבנון, נילחם ללא כללים. ישראל וארה"ב יודעים מה יהיו השלכות האזוריות של פתיחת מלחמה על לבנון".

חילופי אש בגבול הצפון
חילופי אש בגבול הצפון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
צה"ל לבנון חיזבאללה תרגיל חטיבת גולני בגבול הצפון
תרגיל חטיבת גולני בגבול הצפון | צילום: דובר צה"ל

עוד אמר נסראללה כי "ישראל יודעת שמה שמחכה לה בים התיכון 'גדול מאוד', ואם תיפתח במלחמה על לבנון - כל הנמלים והספינות שלה יהיו תחת איום". כמו כן, באיום חריג על קפריסין, אמר מזכ"ל חיזבאללה כי "אם היא תפתח במלחמה את נמלי התעופה שלה לישראל - נתייחס אליה כמעורבת במערכה". זאת, לטענתו, בעקבות מידע שיש בידיו, לפיו "במקרה של מלחמה בה נתקוף את שדות התעופה והנמלים בישראל, הם ישתמשו בשדות התעופה של קפריסין".

נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס הגיב לאיום, ואמר כי "קפריסין נותרה בלתי מעורבת בשום סכסוך צבאי, וממצבת את עצמה כחלק מהפתרון ולא כבעיה". נשיא קפריסין הודה כי דבריו של נסראללה מטרידים מאוד, אך אמר כי "אמירות כאלה אינן משקפות את המציאות. קפריסין לא משתתפת בשום התקשרות צבאית בנושא המלחמה. המסדרון ההומניטרי שלנו הוא עדות למחויבות שלנו לשלום ויציבות".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס לאיומים הרבים מצידו של מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, ושלח מסר תקיף לרה"מ נתניהו: "הגיע הזמן שראש ממשלת ישראל יבהיר לנסראללה מי הוא בעל הבית".

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה | צילום: רויטרס

במקביל, הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום בסוללות הגנה אווירית בגבול הצפון ונפגש עם לוחמי ולוחמות ההגנה האווירית. הוא אמר: "אנחנו נמצאים במלחמה ארוכה כבר מעל שמונה חודשים, בהם אתם מספקים הגנה מורכבת. ההגנה הזו נותנת הרבה מאוד ביטחון לאזרחים ולצה"ל, אבל אנחנו לא מסתפקים בזה. יש לנו עוד כוחות רבים בצה"ל שעוסקים בהתקפה על חיזבאללה, וגם היום הרגנו לו כבר כמה פעילים".

"אתמול חיזבאללה הוציא סרטון שמדגים יכולת שאנחנו מכירים אותה, ואנחנו מכינים פתרונות להתמודד עם יכולות כאלה ואחרות, שבבוא העת תפגשו גם את המימוש שלהם במידת הצורך. אנחנו מחזיקים אצלנו יכולות חזקות יותר לאין שיעור, שאני חושב שהאויב יודע רק על מקצתם - ויפגוש אותם כשצריך ובזמן הנכון", הוסיף הרמטכ"ל.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406191906' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='דברי הרמטכ"ל' poster='' kid='1_urb1md5z' duration='85']

הרמטכ"ל בגבול הצפון
הרמטכ"ל בגבול הצפון | צילום: דובר צה"ל

עוד אמר רא"ל הלוי: "המבחן שלנו הוא לראות שהיום אנחנו מגנים, מחר מנצחים, מחרתיים מחזירים את התושבים חזרה למציאות הרבה יותר בטוחה, ואחר כך גם בונים ומשקמים את האזור היפה הזה ליותר חזק ממה שהוא היה לפני המלחמה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406191935' autoplay='0' credit='אלעד מלכה' desc='דברי השר גלנט והרמטכ"ל בפיקוד הצפון' poster='' kid='1_miirsurn' duration='288']

בנוסף, בהערכת מצב בפיקוד הצפון עם הרמטכ"ל הלוי, שר הביטחון יואב גלנט אמר הערב: "צה"ל צבר ניסיון עצום בלחימה כתוצאה מהמלחמה - גם בדרום וגם בצפון. אנחנו משלימים את המוכנות היבשתית והאווירית, מחזקים את מערכי המודיעין ונערכים לכל אפשרות", והוסיף כי "יש לנו חובה לשנות את המצב בצפון ולהחזיר את האזרחים בביטחון לביתם, ונמצא את הדרך לעשות זאת".

הרמטכ"ל אמר: "בכל ביקור אנו רואים התפתחויות נוספות של היכולות שלנו. מה שמחבר בין הלמידה לבין איכות האנשים זו רוח הלחימה החזקה. אנחנו מאוד נחושים ומוכנים ברמה מאוד גבוהה, ומכאן צריך לקבל את ההחלטות הנכונות".