נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס להגעה להסכם עם איראן: "השורה התחתונה היא שיש לנו מצרי ים פתוחים, ויש לנו מדינה שלעולם לא תחזיק בנשק גרעיני. לעולם לא יהיה להם נשק גרעיני. אנחנו מתקדמים היטב במשא ומתן להשגת הסכם הוגן וסביר. הכספים שישוחררו מההקפאה ישמשו לרכישת מזון והמזון יירכש באופן בלעדי מארצות הברית, מהחקלאים שלנו".
חוות הדעת שתקבע אם להעמיד לדין בעבירות ביטחון את אנשי לשכת רה"מ יונתן אוריך, אלי פלדשטיין ושרוליק איינהורן - היא של המוסד. רומן גופמן, ראש המוסד שהיה מזכירו הצבאי של נתניהו עשוי להיות בניגוד עניינים עקב קרבתו לחשודים. כעת בייעוץ המשפטי לממשלה ובמשרד ראש הממשלה בודקים בשל כך - האם הוא מנוע מלהיות חתום על חוות הדעת.
פרסום ראשון: ברקע מנגנון התיאום החדש בלבנון, שלא כולל את ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "ללוחמים שלנו בדרום לבנון יש חופש פעולה מלא", אך במהדורה המרכזית נחשף כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בולם את ישראל לא רק בלבנון, אלא בכל הזירות - וההגבלות האמריקניות על צה"ל ועל ממשלת ישראל הולכות ומתעצמות ובזירות שונות.
הדרג המדיני העביר לצה"ל הנחיות רשמיות על המותר והאסור בלבנון, ולפיהן כי יש חופש פעולה בתוך הקו הצהוב ולמטרת סיכול איומים מיידיים, אך חל איסור לפעול באזורים מרוחקים יותר בביירות ובצור. בכיר ישראל אמר לחדשות 13 כי "המסר שקיבלנו בשבועות האחרונים מהאמריקנים ברור - היה לכם אשראי לפעול בלי הגבלה - והוא נגמר".
הערב כינס הרמטכ"ל אייל זמיר דיון עם בכירי צה"ל בסוגיית רצועת עזה, שבמרכזו ההתעצמות של חמאס. ההמלצה שהוצגה בדיון היא להתחיל בפעולה ברצועה לפירוק חמאס מנשקו, בעצימות כזו או אחרת, לשיקול הדרג המדיני, אך גם בדיון הזה ההערכה והחשש הם שהנשיא טראמפ יבלום פעולה משמעותית, ויסכים להתגמש מול חמאס בכל הקשור לפירוקו מהנשק.
שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס למנגנון התיאום החדש בלבנון, שלא כולל את ישראל, ואמר: "ביטחון אזרחי ישראל וביטחון כוחותינו עומדים מעל לכל שיקול אחר. למפקדי ולוחמי צה"ל יש גיבוי מלא מראש הממשלה, ממני ומצמרת צה"ל - וחופש פעולה מלא לפעול בנחישות נגד כל איום: בדרום לבנון, ברצועת עזה ובכל מקום שבו נדרש להגן על מדינת ישראל. לוחמינו ומפקדינו פועלים בגבורה, מסירים איומים ומגנים יום ולילה על תושבי הצפון, הדרום וכלל אזרחי ישראל. צה"ל יישאר באזור הביטחון בלבנון כדי להגן על יישובי הצפון, לסכל איומים ולהשמיד את תשתיות הטרור בשטח - מתחת ומעל לפני הקרקע".
דובר צה"ל הודיע כי תרגיל צבאי ייערך מחר בשעות הבוקר באזור מפרץ אילת. במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון וכלי שיט במרחב. אין חשש לאירוע ביטחוני, באירוע אמת התושבים יעודכנו על ידי כוחות הביטחון.
דובר משרד החוץ של איראן אמר לסוכנות הידיעות IRNA כי לא הוסכם על כניסת פקחי גרעין למדינה: "האינטרקציות עם סבא"א יימשכו לפי הנוהל הנוכחי, ולפי אישורי מועצת הייעוץ האיסלאמי והמועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן".
צה"ל ושב"כ פרסמו הודעה משותפת בה הודיעו כי תקפו בסוף השבוע בצפון רצועת עזה, וחיסלו את סבאעי זהיר עבד אלחמיד אבו חסנה, מחבל נוח'בה בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס. אבו חסנה עסק לאורך המלחמה בהטמנת מטענים וניסה בעת האחרונה לקדם מתווי טרור כדי לפגוע בכוחות צה"ל הפועלים במרחב. עוד נמסר כי אבו חסנה פשט לשטח מדינת ישראל בטבח ה-7 באוקטובר ולקח חלק בהחזקתו של עומר שם טוב בשבי חמאס. כמו כן, בתקיפה נוספת בצפון הרצועה, חוסלו שלושה מחבלי חמאס חמושים שניסו לקדם מתווי טרור כנגד כוחות צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "ההנחיה שלי ושל שר הביטחון לצה״ל היא ברורה והיא לא השתנתה: ללוחמים שלנו בדרום לבנון יש חופש פעולה מלא לסכל כל איום ישיר או מתהווה עליהם או על תושבי הצפון. אין לצה״ל שום הגבלה בעניין זה. אני עומד מאחוריהם, העם כולו עומד מאחוריהם. אני עומד איתן על כך שנישאר ברצועת הביטחון בדרום לבנון ככל שיידרש כדי להגן על תושבי הצפון ועל כל אזרחי המדינה".
סגן נשיא ארה"ב ג'יי.די. ואנס נשא הצהרה בשווייץ ואמר כי "רצינו לבנות מנגנון שישמור על מיצר הורמוז פתוח. הוא פתוח, ספינות עם נפט זורמות". בנוגע לסוגיית הגרעין האיראני אמר ואנס: "האיראנים הסכימו להזמין את פקחי סבא"א למדינה. זהו הצעד הראשון לפירוק מוחלט של תוכנית הגרעין האיראנית. בנינו בסיס יציב לעסקת גרעין. האיראנים לא תקעו מקל בגלגלים. הם איימו לעזוב, אבל נפגשנו עד אתמול בבוקר, אז הם לא נטשו את השיחות". ואנס אמר כי אמש כבר ניסו ליצור קשר עם פקחי סבא"א והוסיף: "אני מצפה שזה יקרה במינימום השבוע, זה יכול לקרות אפילו היום".
בנוסף, התייחס ואנס גם למנגנון התיאום למניעת סכסוכים שיוקם בלבנון ואמר: "רצינו לבנות מנגנון תיאום כדי שאם יש ירי, אם חיזבאללה יורה לישראל או אם ישראל מגיבים, יש דרך לדבר אחד עם השני ולראות איך לעצור את הירי".
על ההתקדמות במשא ומתן בנוגע לנוכחות הישראלית בלבנון אמר סגן הנשיא: "אנחנו רוצים הפסקת אש אזורית. אנחנו רוצים שחיזבאללה תפסיק לירות על חברינו בישראל ואנחנו רוצים שהישראלים יוכלו לחיות בשקט. אנחנו רוצים שגם אם קורה משהו, לא תהיה הסלמה חסרת שליטה".

ראש ממשלת פקיסטן שהבז שריף סיכם ברשת החברתית X את סבב השיחות בן ה-18 שעות שהתקיים הלילה בין ארה"ב לאיראן, וכתב: "הדיונים התנהלו באווירה חיובית ובונה והניבו התקדמות מעודדת, הכוללת הסכמה על מפת דרכים לקראת הסכם סופי בתוך 60 יום, הקמת ועדה עליונה שתספק פיקוח מדיני, ותחילתן של שיחות טכניות נוספות".
בעקבות דבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וגורמים נוספים בקואליציה נגד ההסכם עם איראן, נשיא המדינה יצחק הרצוג במהלך וועידת JNS המתקיימת בירושלים: "אני דוחה מכל וכל אמירות פוגעניות המופנות כלפי בכירים בממשל האמריקני".
עוד אמר הנשיא: "ישראל וארצות הברית חולקות ערכים ואינטרסים משותפים, ושיתוף הפעולה בין המדינות חיוני להתמודדות עם האתגרים האזוריים. ישראל מעריכה את עמדתו הברורה של הממשל האמריקני ביחס לתוכנית הגרעין האיראנית ולפעילותה האזורית של איראן".
בכלי התקשורת הפלסטיניים ברצועת עזה דווח כי כטב"ם ישראלי תקף רכב שנע בשכונת רימאל שבעיר עזה. מהסהר האדום הפלסטיני נמסר כי במתקפה נהרג אדם אחד ונפצעו שלושה.
סגן נשיא ארצות הברית ג'יי.די. ואנס ויועצו של הנשיא דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, שוחחו בטלפון עם נשיא לבנון ג'וזף עאון וראש ממשלת קטר מוחמד אאל ת'אני בנוגע לסוגיית ייצוב הפסקת האש בלבנון. כחלק מהצעדים שנכללו בשיחה, הוצע להקים חמ"ל תיאום למטרה זו.
לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא "קרוב לתת לסוריה לטפל בחיזבאללה", נשיא סוריה אחמד א-שרע אמר אתמול בריאיון: "טראמפ אמר שיהיה לסוריה תפקיד במציאת פיתרון בטוח ושקט ללבנון, דבריו פורשו בשגגה כאילו מחר בבוקר ייכנסו כוחות סוריים ללבנון".

שלושה גורמים פלסטיניים אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי התקיים "מפגש סודי" בין בכירים בלשכה המדינית של חמאס לבין משלחת צרפתית, שכללה דיפלומטים בהווה ובעבר וחברי פרלמנט ממפלגת קואליציית השלטון ומחוצה לה. עוד דווח כי אחד מארגוני החברה האזרחית הפלסטינית קשור לתוכניות עבודה עם צרפת ומדינות אירופיות אחרות והשני מפלג פלסטיני המקורב לחמאס.
הגורמים סיפרו כי בפגישה דנו הצדדים במצב הפלסטיני בכללותו, כולל זה הנוגע להסדרת המצב הפלסטיני הפנימי, ובאופן שיאפשר הזדמנות לשיקום היחסים הלאומיים, כמו גם דחיפה לקראת מסלול מדיני שישים קץ לסכסוך עם ישראל, ויתמוך בזכותם של הפלסטינים להקמת מדינתם העצמאית, בגבולות 1967".

מדובר צה"ל נמסר כי בסוף השבוע חוסלו שני מחבלים בצפון רצועת עזה: אחמד מוניר חליל זאזא, ששימש כאחראי ההנדסה של גדוד מערב ג'באליה, וחסין צפדי, ששימש מפקד מערך הצליפה בעיר עזה.
עוד נמסר כי זאזא פעל לייצור וחלוקת אמצעי לחימה בין הפלוגות ושימש כאחראי על בניית מטענים ובתים ממולכדים, וכי לאחרונה הוא ניסה להטמין מטענים בקרבת הקו הצהוב, במטרה לפגוע בכוחות צה"ל. צפדי היה אחראי לאורך המלחמה על כלל מתווי הצליפה נגד כוחות צה"ל בעיר עזה, ונמסר כי לאחרונה הוא הפר באופן שיטתי את הסכם הפסקת האש, וניסה לפעול להכשרת מחבלים ולקידום מתווי צליפה נוספים נגד כוחות צה"ל.
למרות הדיווחים אמש על עזיבת המשלחת האיראנית בעקבות דברי טראמפ, בסיום סבב השיחות הראשון בין ארצות הברית לאיראן שהתקיים הלילה (שני) קטר ופקיסטן הודיעו על "התקדמות מעודדת" ועל הקמת "תא למניעת סכסוכים בלבנון", ללא נציגות ישראלית. בהודעה משותפת נמסר כי "השיחות התנהלו באווירה חיובית ובונה".
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י אמר עם סיום השיחות בבורגנשטוק שבשווייץ כי "התיווך הבלתי נלאה של פקיסטן וקטר הוביל להתקדמות גדולה לקראת סיום המלחמה בלבנון", והוסיף: "כמו כן, הושעו הסנקציות על ייצוא נפט ופטרוכימיה, הוסר המצור הימי, שוחררו חלק מהנכסים המוקפאים, ותוכנית הענק לשיקום ופיתוח כלכלי של איראן יצאה לפועל. המבחן האמיתי הראשון: היחידה למניעת סכסוכים בלבנון".
בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, רביב דרוקר, מוריה אסרף, גיל תמרי, סולימאן מסוודה, נריה קראוס, יוסף ישראל, ישי פורת, עלי מוגרבי, ליאור קינן, מיכאל שמש, יובל שגב, אלי סניור, יוסי אלי, הילה אלרואי, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, חן זנדר, לירון שמם, קארין קבסה, הדר גיל-עד, דניאל זילברשטיין, יואלי ברים, אופק צח, מיר יונה, רותם גולן, אלעד זיני, אורי שאבי ורן מאיר.