משרד רה"מ: תרופות יועברו לחטופים בעזה בימים הקרובים

בעקבות הסכמות שהושגו בין ראש המוסד וקטר: תרופות יועברו לחטופים הישראלים ברצועה, לראשונה מאז החלה המלחמה. פיגוע באזור הר חברון: גבר ישראלי נפצע בינוני, 3 מחבלים חוסלו. החזית הצפונית: צה"ל תקף בלבנון. ממשלת גרמניה הודיעה: נצטרף כצד שלישי להליך בהאג, ישראל לא מבצעת רצח עם | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-98 למלחמה: בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג נפתח הבוקר (שישי) הדיון השני בתביעה שהוגשה נגד ישראל בעקבות המלחמה בעזה, והיום מציגה ישראל את קו ההגנה שלה, ומגיבה להאשמות של דרום אפריקה. הדובר הראשון שמייצג את ישראל הוא ד"ר טל בקר, היועץ המשפטי של משרד החוץ, ובפתח דבריו הוא אמר: "המלחמה נכפתה עלינו ע"י חמאס, אנו נאלצים להתגונן". בתום הדיון, ממשלת גרמניה הודיעה כי היא מגנה את האשמות שהועלו נגד ישראל וכי בכוונתה להצטרף כצד שלישי להליך המשפטי המתנהל בהאג.

אחרי כמעט מאה ימים של מלחמה בעזה, שעוררה גם את המתיחות בגבול הצפון, המוקד הלילה היה הרחק מישראל - ארצות הברית ובריטניה, בתמיכה של מדינות נוספות, תקפו באישון לילה כ-10 מטרות בתימן השייכות לחות'ים. עם זאת, בשעות הערב דווח על אירוע ימי נוסף באזור תימן. מאוחר יותר, משרד ראש הממשלה הודיע כי בעקבות סיכום שהושג בין ראש המוסד וקטר, תרופות יועברו לחטופים המוחזקים על ידי חמאס בעזה - לראשונה מאז החלה המלחמה.

פיגוע ירי התרחש באדורה שבהר חברון, לאחר שמחבלים חדרו להתנחלות ופתחו באש - שהביאה לפציעתו באורח בינוני של גבר ישראלי כבן 30. כוחות צה"ל רבים הגיעו למקום, חיסלו 3 מחבלים ופתחו בסריקות אחר מחבלים נוספים. בעקבות החדירה הופעלה אזעקה ותושבי המקום התבקשו להסתגר בבתיהם.

[timeline id="4644" name="חרבות ברזל - יום 98"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו