צבע אדום בעוטף, 2 מטרות יורטו; חוסל מפקד גזרה בחיזבאללה

אזעקות הופעלו בעוטף עזה בערב החג, צה"ל הודיע כי יורטו 2 מטרות אוויריות. מטחים לאורך היום לצפון: 4 נפצעו קל מרסיסים במג'ד אל-כרום ובכרמיאל. בתקיפות אוויריות: מפקד גזרת קאנא של חיזבאללה חוסל בדרום לבנון, חוסל מפקד מערך הכטב"מים של חמאס בצפון הרצועה. לאחר האיום האמריקני באמברגו: 50 משאיות סיוע הוכנסו לעזה בהנחיית הדרג המדיני. ראש ממשלת בריטניה: "שוקלים הטלת סנקציות על סמוטריץ' ובן גביר" | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-376 למלחמה - ישראל מציינת את חג הסוכות תחת מלחמה: הליל (רביעי), לפי דיווחים זרים, צה"ל תקף ברובע הדאחייה בביירות שבלבנון לראשונה אחרי שבוע. בשעות הערב החלו חילופי אש בין כוחות צה"ל לבין מחבלי חיזבאללה במהלך סריקות בכפרים בדרום המדינה. מוקדם יודע הודיע צה"ל כי חוסל מפקד גזרת קאנא של ארגון הטרור בתקיפה מהאוויר. במהלך היום נמשכו המטחים לצפון, 4 בני אדם נפצעו קל מרסיסים בכרמיאל ובמג'ד אל-כרום.

קודם לכן, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם מפקדי חטיבות הפועלות בדרום לבנון, ואמר: "שביית מחבלי חיזבאללה מעידה על שני דברים: הצלחת צה"ל ומצוקת חיזבאללה - אנו לומדים בחקירות דברים שלא היינו מביאים בדרך אחרת והם ישמשו אותנו בקרוב. השילוב בין החלשת חיזבאללה לדחיקתו יאפשר את החזרת התושבים, כל מו"מ שננהל - רק תחת אש".

בעזה, צה"ל אישר היום כי "בהתאם להנחיית הדרג המדיני, הועברו 50 משאיות המכילות סיוע הומניטרי הכולל מזון, מים, ציוד רפואי וציוד למחסות מטעם ירדן לצפון הרצועה". הכנסת הסיוע התבצעה על רקע האיום של ארה"ב, בו נטען כי יופחת קצב משלוחי הנשק אם לא תוגבר הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה תוך 30 ימים. צה"ל הודיע כי בתקיפה אווירית חוסל מפקד מערך הכטב"מים של חמאס בצפון הרצועה.

[timeline id="6584" name="חרבות ברזל - יום 376"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, עלי מוגרבי, רביב דרוקר, מוריה אסרף, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, הילה אלרואי, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, רועי ינובסקי, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, חן זנדר, נעם גולדברג, סיון אלקלק, לירון שמם, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו