שני לוחמים נפצעו קשה ברצועה; חיזבאללה פרסם תיעוד נוסף מכטב"ם

צה"ל: שני לוחמים מצנחנים וגבעתי נפצעו קשה בקרבות בדרום הרצועה. לוחם נפצע קשה כתוצאה מנפילות בהר דב. חיזבאללה פרסם תיעוד נוסף מכטב"ם, הפעם של בסיס רמת דוד. צה"ל: "מדובר בכטב"ם צילום בלבד". 5 מחבלים נעצרו סמוך לטולכרם. נתניהו נאם בקונגרס: "המאמצים לעסקה נמשכים; החזון ליום שאחרי - פירוז הרצועה" | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-292 למלחמה: בפעם הרביעית, בעיצומה של המלחמה, כשהאש נמשכת בכמה חזיתות וכש-120 חטופים עדיין בעזה - הערב (רביעי) נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו מול הקונגרס האמריקני, ואמר: "אנחנו נמצאים בצומת דרכים עולמית. במזרח התיכון איראן מאיימת על ישראל, ארה"ב והמדינות הערביות המתונות. מדובר בהתנגשות בין אלו המהללים את המוות - לבין אלו שמהללים את החיים". נתניהו הוסיף כי המאמצים לעסקת חטופים נמשכים, ודיבר על חזונו ליום שאחרי המלחמה: "לאחר שנביס את חמאס, אני רואה עזה מפורזת ולא רדיקלית, כזו שלעולם לא תפנה את נשקיה כלפי ישראל. ברצועה יהיה ממשל פלסטיני שלא יפעל להשמיד את מדינת ישראל. זה המינימום שצריך לבקש"

יציאת המשלחת הישראלית לשיחות המו"מ בקטר, שנקבעה ליום חמישי, נדחתה לשבוע הבא. גורם מדיני מסר כי "המשלחת הישראלית תצא לשיחות לאחר פגישת רה"מ נתניהו עם הנשיא ביידן, בה ידונו אודות המתווה וכיצד ניתן לקדמו". הגורם הבהיר: "צוות המו"מ ממשיך ללא הרף את השיחות עם המתווכות". עינב צנגאוקר, אימו של מתן החטוף בעזה, אמרה על דחיית יציאת המשלחת לקטר: "נתניהו מטרפד את העסקה". במהדורה המרכזית פורסם הערב לראשונה כי בכיר ישראלי המעורה במגעים טוען כי "אמירת נתניהו על 'תנאים מבשילים' היא מניפולציה".

הערב התיר דובר צה"ל לפרסום כי לוחם מסיירת צנחנים ולוחם מגדוד רותם של חטיבת גבעתי נפצעו באורח קשה בקרבות בדרום רצועת עזה. הבוקר הותר לפרסום כי לוחם צה"ל נפצע אתמול באורח קשה כתוצאה מנפילת מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר הר דב. חיזבאללה פרסם היום תיעוד אווירי נוסף מתוך שטח ישראל, הפעם של בסיס חיל האוויר ברמת דוד, ובצה"ל הבהירו כי "הסרטון צולם על ידי-כלי טיס בלתי מאויש לצילום בלבד. ‏פעילות הבסיס לא נפגעה".

[timeline id="5857" name="חרבות ברזל - יום 292"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו