חוסל קצין המודיעין של חטיבת העיר עזה; צה"ל תקף בלבנון

צה"ל ושב"כ: חוסל קצין המודיעין הצבאי בחטיבת עזה של חמאס, שהסתתר במתחם אונר"א. אחרי רצף האזעקות בצפון: צה"ל תקף מחסני נשק של חיזבאללה בדרום לבנון. ללא התרעה, קצת אחרי השעה 3:00 בלילה: כטב"ם ששוגר מתימן התפוצץ בתל אביב, יבגני פרדר בן ה-50 נהרג. 9 נפגעים נוספים פונו לבתי החולים | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-287 למלחמה: כלי טיס בלתי מאויש התפוצץ הלילה (שישי) בתל אביב, והביא למותו של יבגני פרדר בן ה-50. צוות מד"א קבע את מותו, ופינה לבתי החולים 9 נפגעים, בהם ארבעה נפגעי רסיסים והדף וכמה נפגעי חרדה. רכב עלה באש, וחמישה צוותי כבאות והצלה הגיעו למקום וכיבו את הדליקה. לא הופעלו התרעות, ומתחקיר ראשוני בצה"ל עולה כי הכטב"ם לא יורט בשל טעות אנוש. החות'ים בתימן קיבלו אחריות.

לאורך היום הופעלו אזעקות רבות בצפון, לאחר שאמש חוסל בכיר בכוח רדואן. בשעות הערב, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחסן נשק של חיזבאללה בדרום לבנון. בעזה: חוסל קצין המודיעין הצבאי בחטיבת עזה של חמאס, שהסתתר במתחם אונר"א.

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הביע אופטימיות בנוגע לסיכויים כי עסקת חטופים תתממש, והודיע כי שיחות המו"מ נמצאות בשלבים מתקדמים. "ישנה הסכמה על המתווה הכללי של העסקה", אמר מזכיר המדינה, "חמאס חתם על המתווה הכללי ועכשיו יש לבצע השלמות לסעיפים מסוימים. נשאר רק לסגור את הפרטים האחרונים, אנחנו בישורת האחרונה".

[timeline id="5805" name="חרבות ברזל - יום 287"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו