בערב החג: מטח רקטות לעבר צפת, אין נפגעים; צה"ל תקף בלבנון

היום ה-199 למלחמה: כ-20 רקטות שוגרו מלבנון ונפלו בשטחים פתוחים מערבית לצפת, צה"ל תקף בלבנון. האיחוד האירופי הרחיב את הסנקציות על איראן. מקרון שוחח עם נתניהו: "צרפת נחושה להימנע מהסלמה אזורית". פיגוע דריסה בירושלים: 3 נפצעו קל-בינוני, המחבלים נעצרו. ראש אמ"ן אהרן חליוה הודיע על פרישה בעקבות מחדל 7 באוקטובר | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-199 למלחמה: מיליוני ישראלים ישבו הערב (שני) סביב שולחן החג, בשעה שעשרות משפחות ציינו את ליל הסדר ללא יקיריהן - כאשר 133 חטופים עדיין בשבי חמאס בעזה. משפחות החטופים ערכו הערב ליל סדר פרטי בבית אריאלה בתל אביב, וכ-500 מחברי קהילת בארי ערכו ליל סדר פרטי במתחם סגור בכיכר החטופים. ברקע התרעות רבות לפיגועים, מערכת הביטחון בכוננות מוגברת בכל הגזרות.

רגע לפני כניסת החג, מטח של כ-35 רקטות שוגר הערב לעבר צפת. לא היו נפגעים, וצה"ל תקף בתגובה בדרום לבנון. שלושה הולכי רגל נפצעו היום באורח קל-בינוני בפיגוע דריסה בירושלים. שני המחבלים יצאו מהרכב עם נשק אך נתקלו במעצור, נמלטו מהמקום, וכעבור זמן קצר נלכדו כאשר הסתתרו בבית עסק בעיר. כוחות הביטחון עצרו הלילה את המחבל שרצח את הנער בנימין אחימאיר בשבוע שעבר באזור בנימין.

ב"ניו יורק טיימס" דווח היום כי המתקפה של ישראל על איראן בסוף השבוע נועדה להיות גדולה בהרבה בהיקפה - אך נבלמה ברגע האחרון. ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע היום כי יפרוש מתפקידו עם סיום תחקירי המחדל של 7 באוקטובר, ובמכתב לרמטכ"ל הוא כתב: "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז, יום-יום, לילה-לילה. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה".

[timeline id="5158" name="חרבות ברזל - יום 199"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו